اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی گیلان خبر داد

اهدای قرآن دوران قاجار به سازمان اسناد ملی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اهدای قرآن ارزشمند منصوب به دوران قاجار به این نهاد خبر داد.

اهدای قرآن دوران قاجار به سازمان اسناد ملی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حسین عباس‌نژاد در جلسه سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با اشاره به اهدای قرآن دوران قاجاریه به این نهاد، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جمع‌آوری و احیای نسخ خطی و اسناد ملی گیلان یک جلد قرآن ارزشمند متعلق به اواخر دوره قاجاریه از طرف مریم سادات طبایی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان اهدا شد.

وی ادامه داد: این قرآن چاپ سنگی بوده و متعلق به ملاحسین کوکبی از مکتب‌داران قدیمی فومن از موسسان مدرسه در این شهرستان است که به صورت موروثی در خانواده کوکبی نگهداری شده و در گذر زمان آسیب‌هایی به آن وارد آمده است و اکنون در شرایط خاصی نگهداری می‌شود.

این مسئول با ابراز خرسندی از این اقدام شایسته در راستای حفظ و نگهداری اسناد و نسخ خطی گیلان تصریح کرد: در سال‌های گذشته این کار به صورت غیراصولی و پراکنده نزد اشخاص غیر کارشناس صورت می‌گرفت و اکنون با راه‌اندازی سازمان اسناد ملی در گیلان این کار انجام می‌گیرد و اطلاعات به پژوهشگران ارائه می‌شود.

وی از کسانی که اقدام به نگهداری نسخ ارزشمند می‌کنند خواست تا برای ترمیم، حفظ و نگهداری اصولی نسخ خطی خود که در زمره میراث کهن این مرز و بوم است، با سازمان مذکور همکاری کنند.

انتهای پیام/60002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول