اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی دشتی:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل عدم آگاهی از دستورات قرآنی است

خبرگزاری فارس: رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی دشتی گفت: بی‎اطلاعی از آیات و دستورات قرآنی علت اصلی بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل عدم آگاهی از دستورات قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت‌الاسلام علی ضماهنی صبح امروز در جشنواره قرآنی «قرآن، ولایت و عزت» ویژه خانواده‎های کارکنان ناجا اظهار داشت: اگر ما به دستورات قرآنی عمل کنیم، جرائمی که موجب ایجاد آسیب‏های اجتماعی در خانواده می‏شود قطعا به وقوع نخواهد پیوست.

وی افزود: اگر در جامعه‎ای روح قرآنی حاکم باشد و به دستورات قرآنی عمل شود آن جامعه الهی خواهد شد و خیلی از مسائلی که در جامعه رعایت نشده و منجر به پرونده‎های قضایی می‎شود ناشی از عدم اطلاع از آیات قرآنی است.

ضماهنی ادامه داد: قرآن که تک تک آیات آن در تمام شئون زندگی ما انسان‎ها موجب سعادت، کمال، پیشرفت و کامرانی است در تمام خانه‎ها وجود دارد اما به آن توجه نمی‎شود.

وی نقش‎آفرینی قرآن در تعلیم و تربیت را مهم دانست و بیان کرد: قرآن برای تربیت افراد و جامعه مهم است و بر احترام به پدر، مادر و بزرگان دلالت دارد و رعایت ادب و احترام در قرآن مورد تاکید قرار داده شده است.

ضماهنی اضافه کرد: قرآن به ما انسان‎ها آموخته که راه زندگی بهتر با رعایت احترام به دیگران و قبول راهنمایی‎های آنها امکان‎پذیر است بزرگانی که تجربیات خود را به سختی بدست آورده‎اند و به آسانی به ما هدیه می‎کنند.

وی نقش قرآن در پیشرفت علمی انسان‎ها را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: انسان‎ها امروزه به تجارب علمی و کشفیات بزرگی دست پیدا کرده‎اند و وقتی بررسی می‎کنیم می‏بینیم تمام راه و روش‎های رسیدن به این ابتکارات و اختراعات در آیات قرآن وجود دارد.

وی بی‎احترامی به والدین را یک معضل عنوان کرد و افزود: در خیلی از موارد مشاهده می‎شود که فرزند حقوق والدین را رعایت نمی‎کند و به پدر و مادر احترام نمی‎گذارد و حتی آنها را از خانه بیرون می‎کند و این یک معضل است.

ضماهنی کم‌فروشی و گران‌فروشی در جامعه اسلامی را یکی از جرائم تعزیراتی دانست و اضافه کرد: برخی از افراد با نادیده گرفتن حقوق دیگران اقدام به کم‎فروشی و گران‎فروشی می‎کنند که این خود عمل شیطانی است.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی دشتی به حقوق زن در جامعه اشاره کرد و گفت: در نظام آفرینش زن دارای ابعاد گسترده‎ای است و تربیت فرزندان صالح و شایسته، حسن معاشرت با همسر، تعیین سرنوشت اجتماعی، مشارکت عمومی، دفاع از ارزش‎های اسلامی و حفظ نظام از جمله مسئولیت‌پذیری بانوان است.

وی فراگیری قرآن در منزل توسط والدین را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: سعی کنید قرآن را از کودکی به فرزندان یاد دهید زیرا اگر در جامعه‎ای قاریان و خوانندگان قرآن افزایش پیدا کند آن جامعه بیمه شده است و خیلی از جرائمی که در جامعه رخ می‎دهد به خاطر عدم توجه، تدبر و تفکر به آیات قرآنی است.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی دشتی، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ قرآنی در سطح کارکنان ناجا و خانواده‎ها عنوان کرد.

امام جمعه موقت خورموج نیز در این همایش گفت: از قرآن خیلی فراتر از آنچه ما تصور می‎کنیم، می‎توان بهره برد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی‌سرشت افزود: تمسک به قرآن راه گمراهی را بر انسان بسته است و کسی که راه قرآن را در پیش می‎گیرد، بی‎شک هدایت خواهد شد.

وی با اشاره به این که انسان نیازمند مفسر قرآن است، خاطرنشان کرد: قرآن و عطرت هیچ وقت از هم جدا نمی‎شوند.

حسینی‌سرشت افزود: در زمان طاغوت معمول بود قرآن فقط بر سر مزارها خوانده شود که رسم بدی بود که قرآن را به آنجا منحصر می‎کردند، هر چند قرآن باید برای اهل قبور خوانده شود زیرا قرآن برای اموات و احیاء است.

وی ادامه داد: قرآن کتاب زندگی است.

انتهای پیام/66001/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول