اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی:

تدبر و تأمل در آیات قرآنی سبب شکوفایی انسان می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی با بیان اینکه قرآن کریم سنگ بنا و آغازگر جامعه اسلامی به‌شمار می‌رود، گفت: تدبر و تأمل در آیات این کتاب آسمانی سبب شکوفایی انسان می‌شود.

تدبر و تأمل در آیات قرآنی سبب شکوفایی انسان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه شهرام عباسی عصر امروز در آئین اختتامیه پنجمین همایش خانواده‌های قرآنی مرزبانی آذربایجان غربی، اظهار داشت: تدبر در قرآن کریم و بهره گرفتن از آثار معنوی این کتاب الهی، می‌تواند زمینه لازم برای انس بیشتر مردم با این معجزه را فراهم کند.

وی ادامه داد: فقط قرائت صرف قرآن کریم راه‌گشای جوامع بشری نخواهد بود، چرا که بدون تعقل و تدبر در آیات الهی، نمی‌توان مفهوم واقعی آن‌ها را دریافت کرد و ممکن است چنین رفتاری موجب گمراهی انسان شود.

عباسی خاطر نشان کرد: قرآن کریم در دیدگاه جامعه‌شناسان غربی، یکی از لوازم مورد نیاز برای رشد و ترقی انسان است، اما به دلایل مختلف حاضر به اعتراف به این امر نیستند و همیشه خود را در بالاترین مقام قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: اگر مردم بتوانند قرآن کریم را به درستی وارد خانواده خود کنند، در این صورت شاهد همه‌گیر شدن آیات الهی در میان جامعه و سایر جوامع انسانی خواهیم بود و به این ترتیب جهان اسلامی تحقق می‌یابد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی قرآن‌سوزی در برخی کشورها را ناشی از زبونی غرب در برابر مسلمانان دانست و عنوان کرد: این اقدام تنها به دلیل ناکارآمد نشان دادن مسلمانان است، اما به اذعان خود آنها دین اسلام برترین دین بر روی کره زمین و بهترین زمینه برای رشد و ترقی انسان است.

عباسی در پایان اذعان داشت: تفکرات اندیشمندان غربی در مورد قرآن کریم و جایگاه این کتاب در زندگی انسان تا حدی راهگشا و حاوی مطالب مفید است که حتی برای ادامه راه جوامع غربی نیز می‌تواند راهگشا باشد، اما مسئله اصلی در این میان نبود باور دینی در این جوامع است.

انتهای پیام/61003/ذ/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول