اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی مازندران:

حضور فعال مرکز خدمات سرمایه‌گذاری مازندران در چین

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران از حضور فعال مرکز خدمات سرمایه‌گذاری مازندران در چین خبر داد.

حضور فعال مرکز خدمات سرمایه‌گذاری مازندران در چین

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران، محمود شعبان‌زاده همراه با هیئتی عالی‌ رتبه از مسئولان مراکز خدمات سرمایه‌گذاری استان‌ها و نمایندگان شرکت‌های خصوصی و دولتی، نمایندگانی از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، نمایندگان اتاق ایران و چین به ریاست علی‌شیری معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران در همایشی که با حضور سرمایه‌گذاران خارجی از 30 کشور جهان و برپایی بیش از 200 غرفه برای ارائه در نمایشگاه سرمایه‌گذاری پکن برگزار شد، شرکت کرد.

در این همایش شعبان‌زاده، نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی مازندران با تشریح موقعیت خاص جغرافیایی، انسانی و طبیعی به ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد.

وی اظهار داشت: استان مازندران از قابلیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری چون سدسازی با پنج طرح، نیروگاه برق 25 مگاواتی با 11 طرح، انرژی پاک، پالایشگاه با 2 طرح، صنعت و معدن با 146 فرصت، کشاورزی با 25 فرصت، شیلات با 33  فرصت، ساختمان و بافت‌های فرسوده با 3 فرصت، حمل و نقل با 2 فرصت و گردشگری با 19 فرصت آماده استقبال از سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی در ادامه به مزیت‌های نسبی استان اشاره کرد و گفت: دسترسی نسبی به زیرساخت حمل و نقل کالایی چون خطوط ریلی، آبی، هوایی و زمینی، وجود سه فرودگاه فعال، وجود سه بندر مهم و فعال در منطقه، مجاورت با کانون‌های تولید انرژی و دسترسی به آن، برخورداری نسبی از شبکه گسترده آب، برق، گاز و مخابرات به عنوان زیربناهای مورد نیاز از مزیت‌های استان است.

شعبان‌زاده وجود پنج گمرک فعال، دسترسی مناسب به پایانه‌های ورودی و خروجی کالا از کشورهای آسیای میانه، روسیه و قفقاز به سبب برخورداری از نواحی واجد تاسیسات نسبی تخلیه و بارگیری، در اختیار داشتن برخی زیرساخت‌های اقتصادی خاص مثل منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد را از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در استان برشمرد و اضافه کرد: وجود معادن غنی در سطح استان مانند ذغال سنگ، فلورین، پوکه معدنی و باریت، سنگ آهن، سنگ تزئینی و نما، وجود برخی از تولیدات خاص که مواد اولیه صنایع به شمار می‌آیند از شرایطی است که سرمایه‌گذاری در استان را هموار می‌کند.

این مسئول با اعلام اینکه وجود شهرک‌ها و نواحی صنعتی مختلف، معافیت مالیاتی برای طرح‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی کمتر توسعه یافته استان به مدت 10 سال از جمله مؤلفه‌هایی است که سرمایه‌گذاری را در این استان توجیه‌پذیر می‌کند، اضافه کرد: استان مازندران با آغوش باز از سرمایه‌گذاران خارجی استقبال خواهد کرد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران درباره دستاوردهای این سفر اظهار داشت: برگزاری مذاکرات دوجانبه با مقامات ارشد سرمایه‌گذاری و اقتصادی کشورها، معرفی ظرفیت‌ها و ارائه توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به متقاضیان سرمایه‌گذاری در ایران، ایجاد تعامل با کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه سرمایه‌گذاری پکن درباره نحوه عرضه پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری قابل ارائه از اقدامات هیئت تجاری مازندران در این سفر بوده است.

و با اشاره به دریافت بیش از 20 نامه الکترونیکی از سرمایه‌گذاران خارجی بازدیدکننده از غرفه ایران و بررسی آنها خاطر نشان کرد: پیگیری مذاکرات انجام شده با شرکت‌های خارجی از طریق آدرس الکترونیکی آنها و دعوت از آن‌ها برای ادامه مذاکرات تکمیلی در ایران از دستاوردهای حضور نماینده مرکز خدمات سرمایه‌گذاری مازندران در این همایش بوده است.

انتهای پیام/2296/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول