اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون کشور

صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون در گلستان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون در استان با حضور مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور افتتاح شد.

صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون در گلستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور ظهر امروز در آیین افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون در استان که در محل سالن بانک ملی گلستان برگزار شد گفت: با افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون در استان حلقه مفقوده بخش تعاون پیدا می‎شود.

امیر میمنت‎آبادی اظهار داشت: جلسه‎ای که در آن حضور داریم می‎تواند به عنوان کارگاهی آموزشی و استثنایی در زمینه تعاون مورد استفاده حضار قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری طی جمله‎ای دیدگاه عمیق خود را نسبت به تعاون رساند و گفت من به تعاون اعتقاد دارم و لذا در خرداد سال 1384 سیاست‎های اصل 44 قانون اساسی را ابلاغ کرد که در آن باید اقتصاد ایران به بخش خصوصی سپرده شود و بخش تعاون باید تا پایان برنامه پنج ساله 25 درصد از حجم اقتصاد ملی را تشکیل دهد.

میمنت‎آبادی درباره پیشینه تعاون در انقلاب اسلامی گفت: ما در سال 1357 انقلاب و در سال 1358 قانون اساسی را تصویب کردیم در آن روزها یکی از افرادی که در مورد تعاون بحث‎های عمیقی را در مجلس خبرگان مطرح کرد شهید بهشتی بود که از تعاون بسیار دفاع کرد و تمایل داشت در قانون اساسی از این به عنوان یکی از اصول اقتصاد نام ببرد.

وی اذعان داشت: هنوز ما متوجه ابعاد عظیم و با برکت تعاون نشده‎ایم و این نکته مهم برای ما شکفته نشده است و اصول مترقی این متفکر شهید ترویج نشده است.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور گفت: سال 1388 قانون اجرایی سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری در اصل 44 به تصویب رسید و در همان سال اساسنامه صندوق تعاون و بانک توسعه تعاون به تصویب رسید و در نیمه شعبان سال 1388 بانک توسعه تعاون افتتاح شد.

میمنت‎آبادی اذعان داشت: این عقبه کارهایی است که در این بخش انجام شده اما از سال 1389 بانک توسعه تعاون به دلیل حمایت بیشتر از تعاونی‎ها دستورالعملی نوشت و ارکان این صندوق را در استان‎ها پایه‎ریزی کرد و از اواسط سال 1390 تا امروز صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری در داخل بانک توسعه تعاون کار کرد ولی از امروز این صندوق در کنار بانک توسعه تعاون وظیفه خدمات‎رسانی به تعاونی‎ها را دارد و نمایندگی آن به بخش خصوصی داده شده و اتاق تعاون استان زعامت این کار را بر عهده گرفت.

وی گفت: اتاق تعاون مجموعه آشنا به تعاونی‎ها و عصاره شرکت‎ها و تشکل‎های تعاونی است و امروز ما نمایندگی صندوق ضمانت را به این اتاق سپردیم بلکه بتواند موفق و سربلند باشد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور افزود: در این بحبوحه خصوصی‎سازی ما حق زدن شعبه در استان‎ها را نداشتیم و باید آن را به یک نهاد غیردولتی واگذار می‎کردیم و چه نهادی بهتر از اتاق تعاون که از دل خود تعاون است.

میمنت‎آبادی خاطرنشان کرد: با توجه به اوضاع و احوال اختصاص اعتبار در سال 1391 و با توجه به اعتبارات صندوق توسعه ملی که اعتبارات بخش غیردولتی را می‎دهد مشکلی در زمینه واگذاری اعتبارات نداریم و در جلسه‎ای که با معاون استاندار داشتیم به دنبال آن هستیم که حلقه مفقوده این زنجیره یعنی صندوق ضمانت را راه‎اندازی کنیم تا دیگر تعاونی‎ها در زمینه جذب تسهیلات و سرمایه در گردش مشکلی نداشته باشند.  

انتهای پیام/2307/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول