اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار فارس در امور صنعتی خبر داد

220 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خصوصی در فارس

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار فارس در امور صنعتی گفت: بیش از 220 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خصوصی در فارس در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی و میراث فرهنگی و گردشگری در حال اجرا است.

220 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خصوصی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، غلامحسین شعرا با بیان اینکه فارس دارای توانمندی‌ها و سرمایه‌های بسیار بالا و غنی است، اظهار داشت: استان فارس تمام ویژگی‌های یک استان بالنده و شکوفا در سطح ملی را دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بر اثر برخی عوامل، توسعه استان فارس در حد مورد انتظار صورت نگرفته و از ذخایر غنی اقتصادی بهره‌برداری لازم انجام نشده است، افزود: به دلیل توجه جدی استاندار فارس به توانایی‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده این استان، طرح جهش صنعتی مجاهدانه، در دستور کار مدیریت ارشد فارس قرار گرفته است.

مشاور استاندار فارس در امور صنعتی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر 220 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خصوصی در فارس در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی و میراث فرهنگی و گردشگری در حال اجرا است، ادامه داد: این در حالی است که بر اساس آخرین بودجه ابلاغ شده در سال 90، بودجه عمرانی فارس کمتر از 4 هزار میلیارد ریال بوده است که مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فارس 50 برابر بودجه عمرانی این استان است.

وی ادامه داد: عدم مدیریت متمرکز در هدایت، کنترل و راهبری این طرح‌ها، باعث کند شدن حرکت و گاهی توقف و خارج شدن طرح‌ها از مدار فعالیت شده است.

مشاور استاندار فارس در امور صنعتی با بیان اینکه طرح جهش صنعتی ابتدا در شورای معاونان استانداری فارس، با حضور استاندار این استان ارائه و مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار گرفته است، ابراز داشت: تمام معاونان استاندار فارس، اجرای این طرح را تائید و بر تسریع در اجرای آن تاکید کردند.

شعرا با اشاره به اینکه طرح جهش صنعتی در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری فارس نیز مطرح و مورد استقبال مدیران این ستاد قرار گرفته است، اضافه کرد: در این جلسه تمام مدیران حاضر در جلسه ضمن استقبال از اجرای این طرح، خواستار اهتمام در اجرای آن در این فارس شدند.

وی بیان کرد: بر اساس دستور استاندار فارس، برای اجرای طرح جهش صنعتی، باید نمودار سازمانی طرح تهیه شده و نسبت به کاربردی کردن روند اجرا، نحوه اتصالات سازمانی و مدیریت تشکیلاتی با حداکثر بهره‌گیری از ستاد سرمایه‌گذاری این استان، کارگروه توسعه کشاورزی فارس، کارگروه صنایع و معادن این استان، کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و شورای بانک‌های این استان اقدام شود و با بسیج تمام توانمندی‌های فارس در پروسه‌ای دو ساله، تمام یا بخش اعظم 220 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حال انجام این استان، به نتیجه مطلوب و بهره‌برداری برسد.

وی گفت: به علت بهره‌برداری فراوان از منابع آبی فارس در حال حاضر شرایط خاصی در ذخایر آب زیر زمینی این ایجاد شده است و ضرورت تجدید نظر در وضعیت برداشت آب‌های زیرزمینی احساس می‌شود.

مشاور استاندار فارس در امور صنعتی با بیان اینکه این استان در بخش معادن با 416 معدن رتبه ششم کشور، با نزدیک به 2 میلیون تن ذخایر مکشوف رتبه دوازدهم کشور و با 35 میلیون تن برداشت سالانه، رتبه هشتم کشور را در اختیار دارد، تصریح کرد: استان فارس از نظر سنگ‌های تزئینی و نما با استخراج 2.5 میلیون تن و تامین 28 درصد سنگ نمای کشور رتبه دوم و در زمینه خاک نسوز و صنعتی با 2.2 میلیون تن در سال و تامین 90 درصد خاک‌های نسوز کشور، رتبه نخست را داراست.

شعرا با اشاره به اینکه استان فارس دارای نخستین و بزرگ‌ترین ذخیره نیکل کشور با ظرفیت 2.2 میلیون تن است، افزود: اکتشاف ذخایر سنگ آهن به میزان 18 میلیون تن، فارس را در لیست غنی‌ترین استان‌های کشور از نظر سنگ آهن هماتیتی قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان فارس از نظر معادن سنگ آهن، گچ، شن، ماسه و سایر مصالح ساختمانی در رتبه دوم کشور قرار دارد، گفت: یکی از بزرگ‌ترین معادن دولومیت کشور در شهرستان لامرد استان فارس قرار دارد که سرمایه‌گذاران متعددی برای تولید شمش منیزیم از این معدن، در حال مذاکره با مقامات مسئول در فارس هستند.

مشاور استاندار فارس در امور صنعتی افزود: در زمینه صنایع پایین‌دستی سنگ، سیاست استاندار فارس جلوگیری از خام‌فروشی و تلاش برای سرمایه‌گذاری در راستای توسعه صنعت سنگ و در بخش‌های خاص، گسترش صنعت گوهرتراشی در حوزه سنگ‌های قیمتی است.

شعرا با بیان این که فارس حرکت شتابانی را به سمت صنعتی شدن آغاز کرده است، ادامه داد: برای تحقق طرح جهش صنعتی این استان، نیاز به همدلی، آرامش و حمایت تمام مسئولان و دست‌اندرکاران این استان به ویژه ائمه جمعه، نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی و مدیران مربوطه وجود دارد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول