اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علمی فناوری رئیس جمهور:

‌‌6 میلیارد تومان برای تولید رادیو‌دارو در کشور سرمایه‌گذاری شد ‌

خبرگزاری فارس: معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: ‌‌6 میلیارد تومان برای تولید رادیو‌دارو در کشور سرمایه‌گذاری شد‌.

‌‌6 میلیارد تومان برای تولید رادیو‌دارو در کشور سرمایه‌گذاری شد ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نسرین سلطان خواه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران گام‌های مهمی در عرصه تولید علم برداشته است.

وی با بیان اینکه سالانه 10 تا 13 میلیارد تومان از طریق پارک‌های علمی فناوری به شرکت‌های حاضر در این پارک‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود، ابراز داشت: به طرح‌هایی که از طریق منابع حمایتی پارک‌ها امکان پرداخت تسهیلات ندارند سالانه دو تا سه طرح نیز با اعتباری حدود 10 میلیارد تومان از طریق معاونت علمی و فناوری تسهیلات داده می‌شود.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور افزود: تجاری‌سازی طرح‌های ارائه شده توسط نخبگان و دانشجویان به عنوان یک اولویت در کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه 67 طرح دانش بنیان در سال جاری تجاری‌سازی شده است، گفت: برای موضوع تجاری‌سازی برنامه‌های گسترده‌ای در حال اجرا داریم که مهمترین آنها ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به پارک‌های علمی و فناوری است.

سلطان خواه در ادامه با بیان اینکه در بخش تولید دارو نیز حمایت‌های لازم صورت گرفته است، تصریح کرد: از بهمن ماه سال 88 تاکنون حدود 44 میلیارد تومان در راستای تولید دارو پرداخت شده که در مرحله نخست 9 نوع، مرحله دوم 12 نوع و در مرحله سوم 8 نوع دارو تولید شده است.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از جمله طرح‌هایی که مد نظر قرار دارد طرح‌های رادیودارو است که در این میان 6 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه انجام شده که هفت قلم رادیودارو نیز وارد بازار شده و این تولیدات تا پایان سال نیز ادامه دارد.

وی در پایان اضافه کرد: برای رسیدن به موفقیت بیشتر نیاز به توجه و توسعه زیرساخت‌هاست که در این میان نیز 500 میلیارد تومان در چهار سال گذشته توسط 11 ستاد تشکیل شده، توسط این معاونت در مباحث زیرساختی هزینه شده است.

انتهای پیام/ 2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول