اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمان خبر داد

ارائه 80 تقاضای سرمایه‌گذاری در کرمان توسط چشم‌بادامی‌ها

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان کرمان گفت: سرمایه‌گذاران چینی 80 تقاضا را برای اجرای پروژه‌های مختلف در کرمان ارائه کرده‌اند.

ارائه 80 تقاضای سرمایه‌گذاری در کرمان توسط چشم‌بادامی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن رشیدفرخی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 88 انباشت خرما در مناطق خرماخیز استان کرمان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه با دستور استاندار به چین سفر کردیم و صادرات خرما به این کشور آغاز شد، خاطرنشان کرد: با آغاز مراودات با چین توانستیم بازار خرمای استان کرمان را متعادل نگه داریم.

رشیدفرخی با اشاره به اینکه در سفر هیئت کرمانی به چین طی هفته گذشته بحث خواهر خواندگی شهرهای پینگ‌خو و بم مطرح شد، افزود: پینگ‌خو  قطعات خودروسازی بم را تأمین می‌کند و این شهر به شهر شانگ‌های به عنوان مرکز تجاری چین نزدیک است.

وی با بیان اینکه کشورهای هند و چین رو به رشد هستند و نیمی از جمعیت جهان را دارند، ابراز داشت: با گسترده‌تر شدن ارتباطات ایران با این دو کشور می‌توان تحریم‌ها را دور بزنیم.

رشیدفرخی از ایجاد کارگروه گیاهان دارویی در استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: 20 هکتار زمین برای تولید گیاهان دارویی و همچنین طرح پایلوت توریست‌درمانی در کرمان اختصاص داده شده است.

وی از حضور 150 سرمایه‌گذار چینی در روز ایران در نمایشگاه چین خبر داد و عنوان کرد: در روز آمریکا فقط 60 سرمایه‌گذار چینی حضور داشتند.

رشیدفرخی از ارائه 80 تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران چینی برای اجرای پروژه در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: هیئت کرمانی‌ها در این سفر کامل بود و این امر بر افزایش درخواست‌ها تأثیر داشت.

وی خاطرنشان کرد: غرفه ایران در نمایشگاه چین به رتبه نخست دست یافت و حضور قدرتمند استان کرمان از علت‌های کسب این موفقیت بود.

رشیدفرخی بیان داشت: هیئت کرمانی در سفر به چین موفق به برگزاری نشست‌های مشترک با مقامات این کشور شدند و و مقامات چینی به زودی به استان کرمان سفر می‌کنند.

وی ابراز داشت: بیشترین تقاضای چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان کرمان در بخش‌های پتروشیمی، فولاد، نیروگاه‌ها، گردشگری و مس است.

انتهای پیام/80019/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول