اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ابهر خبر داد

جمع‌آوری 5.7 میلیارد ریال زکات در شهرستان ابهر

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ابهر از جمع‌آوری 5 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات در شهرستان ابهر خبر داد.

جمع‌آوری 5.7 میلیارد ریال زکات در شهرستان ابهر

محسن داودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در دین مبین اسلام و در روایات نقل شده از ائمه معصومین (ع) تاکید بسیاری بر پرداخت زکات شده است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت پرداخت زکات در دین اسلام به اندازه‌ای است که این امر در ردیف مهم‌ترین عبادات قرار گرفته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ابهر تصریح کرد: عمل به این فریضه در دین اسلام به اندازه‌ای مورد تاکید است که حتی در برخی از موارد شرط قبولی نماز عنوان شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر جمع‌آوری زکات به کمیته امداد واگذار شده است، اضافه کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط این نهاد اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

داودی همچنین به اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد ابهر نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری مستمر و مکرر شورای زکات با حضور ائمه جمعه این شهرستان و اعضای شورای زکات، نصب بنر و اطلاع‌رسانی در این زمینه از اهم اقدامات انجام شده توسط این نهاد است.

وی همچنین با اشاره به اینکه برگزاری جلسات چهره به چهره به کشاورزان عمده‌کار ادامه داد: در این جلسات بر فرهنگ پرداخت زکات و اهمیت پرداخت آن تاکید شده و در زمینه اختصاص سیاست‌های تشویقی نیز مطالب لازم به کشاورزان آموزش داده شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه در هشت ماهه سال‌جاری مبلغ 5 میلیارد و 705 میلیون ریال زکات در شهرستان ابهر جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: مبلغ پیش‌بینی شده زکات برای شهرستان ابهر در سال‌جاری 7 میلیارد ریال است که امید است تا پایان سال این رقم در ابهر محقق شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به محل هزینه زکات جمع‌آوری شده نیز اشاره‌ای داشت و گفت: این مبالغ در راستای محرومیت‌زدایی از جامعه و همچنین ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول