اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ابهر خبر داد

افزایش 98 درصدی زکات پرداختی در شهرستان ابهر

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ابهر از افزایش 98 درصدی زکات پرداختی در شهرستان ابهر خبر داد.

افزایش 98 درصدی زکات پرداختی در شهرستان ابهر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن داودی ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان ابهر به بیان مطالبی از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت و ضرورت اهمیت زکات در جامعه اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف جمع‌آوری زکات در جامعه ایجاد یک منبع مالی برای محرومین جامعه است، اضافه کرد: کارگزاران امور در جامعه اسلامی باید توجه به این امر را در اولویت‌ کاری خود قرار دهند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به فعالیت شورای زکات در کشور افزود: شورای زکات در شهرستان‌ها زیر نظر ائمه جمعه و با فعالیت اعضای این شورا اقدامات اجرایی را در این زمینه انجام می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به آیین‌نامه ‌13 بندی مصوب شده در زمینه وظایف شورای زکات در شهرستان‌ها افزود: بر اساس شرح وظایفی که در این آیین‌نامه آمده است، همه اعضای عضو در شورای زکات موظف به اجرا کردن مصوبات بر اساس موارد مطرح شده هستند.

داودی در ادامه به برخی از اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد ابهر در بحث زکات پرداخت و گفت: تبلیغ چهره به چهره با 3 هزار کشاورز ابهری، انعقاد قرارداد با 9 نفر از روحانیون مستقر در شهرستان در بحث تبلیغ و ترویج زکات و همچنین شناسایی و صدور حکم برای 161 نفر از عاملین زکات از اقداماتی است که توسط کمیته امداد ابهر در بحث زکات انجام شده است.

وی افزود: فعالیت‌های انجام شده توسط کمیته امداد ابهر موجب جمع‌آوری مبلغ 5 میلیارد و 58 میلیون و 560 هزار ریال زکات شده است، که این رقم در مقایسه با کل زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته در شهرستان ابهر 98 درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین در ادامه این جلسه امام جمعه شهرستان ابهر نیز به بیان مطالبی در زمینه اهمیت زکات در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: روحانیت نقش مهمی در ترویج و تبلیغ فرهنگ پرداخت زکات و همچنین سایر مسائل دینی در جامعه دارند.

انتهای پیام/73005/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول