اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با وحدت دانشگاه و حوزه‌ علمیه نیازهای علمی جامعه برطرف و با تحقق این امر زمینه‌های پیشرفت در کشور دو چندان می‌شود.

وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت کشور است

حجت‌الاسلام علی قابل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه به مناسبت شهادت آیت‌الله مفتح در 27 آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده، اظهار داشت: این شهید بزرگوار نخستین گام‌های وحدت بین حوزه و دانشگاه برداشتند و توانستند با تحکیم ارتباط بین این دو نهاد کشور را به سوی پیشرفت هدایت کنند، که تاکنون این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی وحدت بین حوزه و دانشگاه شکل گرفته است، بیان داشت: شهید مفتح برای تداوم این انقلاب این وحدت را مستحکم‌تر کرد تا دشمنان اسلام نتوانند با توطئه بین این دو نهاد تفرقه و نفاق ایجاد کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه دشمنان اسلام برای جدایی ارتباط بین دانشجویان و روحانیون تلاش گسترده‌ای می‌کنند، خاطرنشان کرد: آنان با ایجاد این اختلاف می‌خواهند به اهداف شومشان برسند.

این مسئول ادامه داد: دشمن برای اینکه افکار دانشجویان را در دانشگاه‌ها به سوی رمانتیسم و لیبرالیسم پیش ببرد فعالیت‌های بسیاری انجام می‌دهد که با وحدت بین حوزه و دانشگاه این اهداف منتهی به شکست می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محیطی برای پرورش اندیشمندان است که بتوان با تولید علم پیشرفت کشور را ارتقا داد، افزود: حوزه علمیه نیز فضایی برای تربیت روح معنوی انسان‌ها است که با اتحاد  این دو نهاد می‌توان جامعه‌ای اسلامی مطلوبی را در کشور ایجاد کرد.

قابل با بیان اینکه وحدت بین دو قشر تحصیل کرده، روشن فکر و آگاه زمینه‌های پیشرفت کشور را در زمان کوتاه‌تری فراهم می‌کند، اضافه کرد: این وحدت باید روزبه‌روز افزایش یابد تا کشور در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی به رتبه برتر در دنیا دست یابد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه رشد علمی دانشگاه‌های ایران نسبت به غرب در گذشته پایین بوده است، خاطرنشان کرد: اکنون این رتبه در دنیا به شانزدهم رسیده که این بیانگر رشد چشم‌گیر این کشور در علم و فنون است.

وی با بیان اینکه اتحاد بین حوزه و دانشگاه مطلوب است، ادامه داد: اکنون این اتحاد نسبت به سال‌های گذشته در وضعیت مطلوبی قرار دارد که باید برای رسیدن به اهداف والا این ارتباط را با برنامه‌ریزی و ساماندهی مناسب ارتقا داد تا کشور بتواند در زمینه‌های مختلف علمی به سرعت پیشرفت کرد.

قابل با بیان اینکه با حضور اساتید روحانیون در دانشگاه‌ها و همچنین اساتید دانشگاه‌ها در حوزه‌های علمیه تحولی مطلوبی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه به وجود آمده است، اذعان داشت: روحانیون با حضور در دانشگاه‌ها توانستند علم و معارف اسلامی را بین دانشجویان آموزش و گسترش دهند تا آنان با این معارف بیشتر آشنا شوند.

این مسئول گفت: اکنون دانشجویان در قالب اردوهای جهادی به نقاط مختلف استان قزوین اعزام می‌شوند تا بتوانند با توسعه امکانات رفاهی،‌ فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی و تفریحی مناطق محروم خدمت مطلوبی به محرومان کنند که این امر از برکات حضور روحانیون در دانشگاه‌ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین متذکر شد: حضور چشم‌گیر دانشجویان در مراسم اعتکاف و اردوهای راهیان نور از دیگر برکات حضور روحانیون در دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/77009/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول