اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لردگان در مجلس:

وحدت حوزه و دانشگاه تحقق الگوی ایرانی - اسلامی را سرعت می‎بخشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه می‎تواند نقش مهمی در تحقق الگوی ایرانی - اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری ایفا کند.

وحدت حوزه و دانشگاه تحقق الگوی ایرانی - اسلامی را سرعت می‎بخشد

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: 27 آذر به مناسبت روز شهادت آیت‌الله مفتح در کشور با عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده و این موضوع دارای اهمیت والایی است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف متعالی انقلاب اسلامی، تقویت مراکز علمی و دینی از طریق افزایش هم‌اندیشی و تعامل فکری میان دو نهاد مهم حوزه و دانشگاه است و با ایجاد گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه این مهم محقق شد.

جلیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح، تصریح کرد: آیت‌الله دکتر محمد مفتح نقش مهمی در شکل‌گیری و ایجاد وحدت بین دو مرکز حوزه و دانشگاه داشت و به همین واسطه روز شهادت دکتر مفتح با عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

این مسئول با اشاره به ترفندها و برنامه‌های دشمن در راستای ایجاد شکاف بین حوزه و دانشگاه، بیان داشت: دشمن از راه‌های مختلف و با توسل به ترفندهای متعدد تلاش می‎کند تا قشر دانشجوی کشور را از دین و معارف اسلامی جدا کند و از این طریق بین حوزه و دانشگاه شکاف عمیقی ایجاد کند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که مردم کشور با بصیرت بالایی که دارند همواره متوجه این ترفندها شده و نه تنها بین حوزه و دانشگاه شکافی ایجاد نشده بلکه با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری این وحدت هر روز محکم‌تر می‎شود.

جلیل با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه می‎تواند نقش مهمی در تحقق الگوی ایرانی - اسلامی ایفا کند، اذعان داشت: رشد و توسعه ایران اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری با وحدت بیش از پیش حوزه و دانشگاه سرعت بالایی می‌گیرد.

وی به جمله‌ای از سخنان امام خمینی(ره) در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و متذکر شد: فرق بین دانشگاه و حوزه‌های علمیه نیست در اینکه اگر همراه با علم، تعهد باشد می‌توان کشور را از مسائل و گرفتاری‌ها نجات داد.

انتهای پیام/68004/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول