اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

وحدت حوزه و دانشگاه منشاء تحولات سازنده در کشور شد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: وحدت حوزه و دانشگاه منشاء شکل‌گیری تحولات مثبت و سازنده‌ای در کشور شد.

وحدت حوزه و دانشگاه منشاء تحولات سازنده در کشور شد

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح اظهار داشت: دکتر مفتح از چهره‌های فعال و تاثیرگذار انقلاب اسلامی بود که در طول عمر خود خدمات بسیاری به اسلام و نظام ارائه داد.

وی، وحدت حوزه و دانشگاه را از مهم‌ترین دستاوردها و خدمات دکتر مفتح به انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به برکت تلاش‌ها و خدماتی که دکتر مفتح انجام داد به نتیجه رسید و به واسطه همین نقش کلیدی و مهم ایشان، این روز با عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان اسلام و نظام، تصریح کرد: جدایی حوزه از دانشگاه و یا به عبارت دیگر جدایی دین از سیاست یکی از مهم‌ترین راهبردهای دیرین دشمن برای دست‌یابی به اهداف شوم خود بوده و از راه‌های مختلف در صدد ترویج این تفکر در جوامع اسلامی است.

نکونام، منشا تفکر جدایی دین از سیاست را دوره رنسانس عنوان کرد و گفت: ترویج تفکر سکولاریسم و جدایی دین از دولت از دوران رنسانس در غرب آغاز شد و از همان زمان تا به امروز به ابزاری برای از بین بردن ماهیت دینی نظام‌های سیاسی در جوامع اسلامی تبدیل شده است.

وی در ادامه به رابطه حوزه و دانشگاه در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: رابطه و تعاملی که بین حوزه و دانشگاه در دوران پهلوی حاکم بود، رابطه مکمل و سازنده‌ای نبود.

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بین حوزه و دانشگاه رابطه سازنده و خوبی برقرار شد و این دو مرکز با همکاری و تعاملی که با هم دارند توانسته‌اند در پیشبرد برنامه‌های کشور نقش مهمی ایفا کنند.

این مسئول با اشاره به تاثیرات صدور انقلاب اسلامی به کشورهای اسلامی جهان، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که انقلاب اسلامی ایران بر جوامع اسلامی جهان گذاشته است، اسلامی کردن ارکان و ساختارهای علمی و دانشگاهی این کشورهاست.

نکونام به دیدار روسای 70 دانشگاه بزرگ جهان اسلام با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با حاکم شدن گفتمان انقلاب اسلامی ایران در منطقه و صدور ارزش‌های انقلاب به کشورهای اسلامی امروز شاهد آن هستیم که عالمان و اندیشمندان این کشورها در محضر مقام معظم رهبری تلمذ کرده و از رهنمودهای ایشان بهره می‌گیرند.

امام جمعه شهرکرد در پایان خاطرنشان کرد: حفظ وحدت و همدلی بین مراکز دینی و علمی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و متولیان و مسئولان ذی‎ربط باید به این موضوع مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/68004/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول