اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهاد ولی فقیه در دانشگاه علمی_کاربردی ورامین مطرح کرد

تسهیل روند رشد کشور با وحدت حوزه و دانشگاه

خبرگزاری فارس: معاون نهاد ولی فقیه در دانشگاه علمی_کاربردی ورامین گفت: وحدت حوزه و دانشگاه روند رشد کشور را تسهیل می‌کند.

تسهیل روند رشد کشور با وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدصفی رمضانی به عنوان معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی_کاربردی واحد استانی تهران که به مناسبت 27 آذر ماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین سخن می‌گفت، ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان و ایام اسارت اهل بیت (ع) افزود: عاشورا و شهادت سیدالشهدا (ع) درس آزادگی و آزاد مردی به ما می‌دهد.

وی تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به این معنا است که هم حوزه در راستای علوم مورد تحصیل خود و هم دانشگاه در راستای دروس و رشته‌های تحصیلی خود دست به دست یکدیگر بدهند تا بالندگی و سازندگی کشور تسریع شود.

حجت‌الاسلام رمضانی با اشاره به دشمنی‌های استکبار با انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمنان این مرز و بوم بسیار تلاش کردند تا میان دین و سیاست جدایی افکنند، اما دیدیم بعد از شکوفایی انقلاب اسلامی دین به سیاست نزدیک شد و بنابراین دشمنان به مبارزه و عناد با انقلاب اسلامی پرداختند.

وی تصریح کرد: یکی از مراکز علمی که در حوزه علمیه تشکیل شده و با فناوری روز کار می‌کند مؤسسه نور است که آثار و فواید زیادی دارد و از طرفی نیز اشاعه دروس حوزوی و معارف اسلامی در دانشگاه‌ها از برکات حضور حوزه در دانشگاه است و امروز متفکران و نخبگان حوزه و دانشگاه در کنار هم هستند و با همفکری هم خوراک فکری جامعه را تأمین می‌کنند.

معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی_کاربردی واحد استانی تهران در ادامه، آسیب‌های وحدت حوزه و دانشگاه را در سه مورد دانست و تأکید کرد: آسیب اول کمبود روحانی آشنا با محیط دانشگاه در کشور است، به عنوان مثال در حال حاضر 200 مرکز علمی_کاربردی در استان تهران وجود دارد، اما به اندازه این 200 مرکز، روحانی آشنا با دانشگاه وجود ندارد تا در مراکز حضور یافته و نماز جماعت به پا دارد و نیز معارف دینی را تبیین کند.

وی اظهار داشت: آسیب دوم، فرهنگ شیطانی حاکم بر جهان است که سعی می‌کند علمای دین و روحانیت را در دانشگاه‌ها به بدترین وجه معرفی کند، این‌ها از حیله‌هایی است که آفت دانشگاه‌ها شده است، متأسفانه برخی از روشنفکران که برای تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند نیز از این فرهنگ تأثیر پذیرفته‌اند.

سخنران قبل از خطبه‌های امروز نماز جمعه ورامین با بیان این‌که یکی دیگر از آسیب‌ها مدیریت ضعیف بزرگان دانشگاه است، گفت: باید همت دانشگاهیان و بزرگان دانشگاه بیش از پیش شود، اگر حوزه و دانشگاه متحد بوده و در راستای یک هدف حرکت کنند، روند رشد کشور تسهیل می‌گردد و موفقیت‌های فراوان عاید کشور می‌شود.

انتهای‌پیام/2462/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول