اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

حفظ وحدت نیاز ضروری جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک گفت: حفظ وحدت و همبستگی نیاز ضروری جامعه است که مردم و مسئولان برای تحقق این امر باید اهتمام ورزند.

حفظ وحدت نیاز ضروری جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: همه مردم و مسئولان باید وحدت، آرامش و انسجام بین خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به تفسیر کلمه «حبل الله» در قرآن کریم افزود: گرچه مفسران از این کلمه تعابیر مختلفی همچون دین اسلام، قرآن کریم و اهل بیت (ع) دارند ولی در عصر غیبت «حبل الله» به ولایت فقیه نسبت داده می‌شود که پیروی از ایشان امری ضروری و انکارناپذیر است.

خطیب جمعه شهر آبیک با تأکید بر حفظ وحدت از سوی جهان اسلام تصریح کرد: جهان اسلام باید در راستای حفظ وحدت بیشتر گام بردارد که البته در این زمینه نقش مقام معظم رهبری در اتحاد بین مسلمانان همیشه پررنگ و کلیدی بوده است.

موسوی با اشاره به 27 آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت و دانشگاه تشریح کرد: حفظ وحدت دستور محکم و نجات‌بخش قرآن کریم است که باید نصب‌العین قرار گیرد، زیرا که تفرقه جز شکست در برابر طاغوت نتیجه‌ای ندارد که باید از این امر پرهیز کرد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و حفظ وحدت بین دانشگاه و حوزه تأکید داشته‌اند که این تأکید مقام عظمای ولایت دلیل روشنگری بر وحدت بین مردم و مسئولان نیز است.

گناه، توفیق اعمال شایسته را از انسان سلب می‌کند

امام جمعه شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه انجام گناه و معصیت، توفیق اعمال شایسته و نیک را از انسان سلب می‌کند، بیان داشت: دل انسان به عنوان مکان مقدس باید پایگاه و جایگاه تقوا قرار بگیرد نه اینکه خدای نکرده جایگاه شهوت و شیطان باشد.

موسوی ادامه داد: از عرش رحمان الهی باید تقوا بر صفحه دل انسان بنشیند بنابراین دل انسان در اختیار خودش است می‌تواند مملو از نور الهی و تقوا باشد و یا اینکه جایگاه شیطان و تاریکی باشد.

وی ادامه داد: اگر دل انسان به گناه و معصیت مشغول باشد دیگر موفق نمی‌شود کارهای نیک انجام دهد و دیگر نمی‌تواند نورانیت حق و حقانیت حق را تشخیص دهد.

خطیب جمعه شهر آبیک تأکید کرد: انسان گناهکار همیشه از یاد خدا غافل است که این غفلت انسان را به فتنه و وسوسه‌های شیطانی نزدیک می‌کند و سبب می‌شود انسان با شیطان و شیطان‌صفتان همراه باشد.

موسوی اضافه کرد: گناه سبب می‌شود انسان از کارهای زشت و ناپسند لذت ببرد و از انجام اعمال نیک پرهیز کند بنابراین انسان باید مراقب روح خود باشد و هیچ‌گاه از یاد خدا غفلت نکند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر انسان تقوای الهی نداشته باشد و از یاد خدای متعال غافل باشد شکار شیطان می‌شود.

امام جمعه شهر آبیک با تأکید بر تعیین مرجع تقلید از سوی نوجوانان و جوانان اذعان داشت: آیین مبارک اسلام به اصول دین یعنی توحید، معاد، عدل،‌ امامت ، نبوت و فروع یعنی نماز، خمس، زکات، جهاد، حج، امر به معروف، نهی از منکر، تولی، تبری و همچنین اخلاق یعنی فضایل اخلاقی تقسیم می‌شود بنابراین اگر اسلام را به درختی تشبیه کنیم اصول دین ریشه آن، فروع دین شاخه و برگ‌های آن و اخلاق میوه آن است.

موسوی متذکر شد: تمام انسان‌ها باید در راستای قرب الهی تلاش کنند و خود را از شیطان دور بدارند که همانا راه سعادت قرب الهی است.

انتهای پیام/77006/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول