اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حفظ وحدت ضرورت همیشگی جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری: حفظ و تقویت وحدت، ضرورت همیشگی کشورهای اسلامی جهان است.

حفظ وحدت ضرورت همیشگی جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: ترک گناه و معصیت و تقویت رابطه خود با خداوند از امور مهمی است که نمازگزاران باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تبیین آیات سوره مبارکه قیامت، افزود: تبیین معاد و عالم پس از مرگ از اهمیت بالایی برخوردار است و مومنان باید همواره فکر و ذهن خود را به این مسئله مهم توجه بدارند.

نکونام با اشاره به تعابیر متعدد قیامت در قرآن کریم، گفت: خداوند از قیامت با بیش از 100 تعبیر و نام در قران کریم یاد کرده که هریک از این تعابیر، حقیقتی از حقایق قیامت را برای افراد ترسیم می‎کند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه بر ضرورت توجه بیش از پیش به اقامه نماز جمعه تاکید و تصریح کرد: نماز جمعه از بهترین هدیه‌هایی است که می‎توان به پیشگاه خداوند متعال تقدیم و از این طریق کسب رضای الهی را جلب کرد.

این مسئول با تسلیت ارتحال عالم ربانی، سید جمال گلپایگانی، ابراز داشت: خواص و اهل بصیرت با شخصیت و مقام والای این عالم آشنایی لازم را دارند و از مکتب ایشان بهره‌های بسیاری را فرا می‌گیرند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید تندگویان، وزیر نفت وقت کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس، افزود: این شهید گرانقدر در جبهه‌های حق علیه باطل حماسه‌های بزرگی خلق کرد و در نهایت به دست دژخیمان بعث عراق اسیر و زیر این شکنجه‌ها به مقام رفیع شهادت نائل شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با قدردانی از تلاش رانندگان وسایل نقیله کشور، تصریح کرد: 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان است و ضروری است تا به واسطه خدماتی که از سوی رانندگان در حمل مسافر و بار به مردم ارائه می‎شود، از این قشر فعال جامعه تجلیل و قدردانی شود.

نکونام به 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح اشاره کرد و گفت: دکتر مفتح یکی از چهره‌های موثر در وحدت حوزه و دانشگاه بود که به واسطه همین نقش کلیدی و مهم ایشان، این روز با عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

وی، جدایی حوزه و دانشگاه را یکی از توطئه‌های دیرین دشمن در ممالک اسلامی برشمرد و بیان داشت: ترویج تفکر سکولاریسم و جدایی دین از دولت که از دوران رنسانس در غرب آغاز شد یکی از مهم‌ترین ابزارهای دشمن در راستای به انحراف کشاندن جوامع اسلامی بوده و هست.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: فاصله عمیقی که دشمن بین حوزه و دانشگاه ایجاد کرده بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی از بین رفت و به جای آن اتحاد و تعامل سازنده جایگزین شد.

نکونام به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: به دنبال صدور انقلاب اسلامی به کشورهای جهان، امروز شاهد آن هستیم که حوزه و دانشگاه در جوامع اسلامی از رابطه خوب و سازنده‌ای برخوردار شده‌ و این حقیقت در دیدار روسای دانشگاه‌های جهان با مقام معظم رهبری به وضوح مشاهده شد.

وی، بر ضرورت حفظ وحدت کشورهای اسلامی جهان تاکید کرد و ابراز داشت: حفظ و تقویت وحدت ضرورت همیشگی جهان اسلام است.

نکونام با اشاره به تحولات کشورهای مصر و سوریه، متذکر شد: مسائلی که امروزه در این دو کشور و سایر کشورهای مسلمان به ویژه عراق وافغانستان مشاهده می‎شود ناشی از اختلاف و تفرقه بین مردم این کشورها است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، ولایت فقیه را محور وحدت و یکپارچگی کشورهای اسلامی دانست و اذعان داشت: همبستگی حول محور ولایت فقیه عاملی است که ایران اسلامی را از خطرات و توطئه‌های دشمن بیمه کرده و مردم را از تفرقه‌افکنی‌ها و اختلاف‌نظرها به دور نگه داشته است.

انتهای پیام/68004/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول