اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

تعصب‌های نابه‌جا مانع وحدت حوزه و دانشگاه می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: تعصب‌های نابه‌جا و غرورهای بی‌جا مانع از وحدت و همدلی بیشتر حوزه و دانشگاه می‌شود.

تعصب‌های نابه‌جا مانع وحدت حوزه و دانشگاه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در جمع نمازگزاران‌ جمعه با توصیه و دعوت خود و دیگران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان اظهار داشت: خدا می‌فرماید «باارزش‌ترین و باکرامت‌ترین شما در نزد پروردگار باتقواترین شما است».

وی افزود: انسان‌ها باید در حوزه مربوط به خود اموری را مدنظر قرار دهند که تفکر و شناخت خدا از مهم‌ترین این امور است.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: برای شناخت بهتر خدا بر تفکر در آثار خلقت مانند زمین و آسمان تأکید شده است، زیرا اگر انسان در این زمینه تفکر کند و به عمق مخلوقات پی ببرد، مبهوت می‌ماند.

وی تفکر در قرآن را نیز مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: این کتاب آسمانی باطنی عمیق دارد و هر فرد به اندازه لیاقت، استعداد و پاکی خود می‌تواند به آن دست یابد.

عربپور بیان کرد: تأکید بسیاری بر انجام تفکر در خلقت انسان شده است و امام علی (ع) می‌فرماید «آیا شما فکر می‌کنید جرم کوچکی هستید در حالی که در وجود شما عالمی نهفته است».

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به اینکه تفکر در خلقت انسان موجب افزایش ایمان می‌شود، تصریح کرد: انسان باید در احوال گذشتگان نیز تفکر کند و درس و عبرت بگیرد.

عربپور خاطرنشان کرد: حادثه بسیار دردناک عاشورا نیز جزو حوادث تاریخ است که ریشه و درس‌های بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه در مورد تفکر در بعضی از تمثیل‌های قرآن نیز تأکید شده است، افزود: خدا برای بعضی از موضوعات مثال‌هایی را آورده است.

امام جمعه موقت کرمان ابراز داشت: انسان باید در بعثت انبیاء الهی نیز تفکر کند و تفکر برای آینده‌نگری و برنامه‌ریزی برای آینده داشته باشد.

وی اذعان داشت: تفکر در زندگی موجودات به ویژه جانداران کوچک، تفکر در باران و ابرها و تفکر در مرگ نیز مورد تأکید قرار گرفته است و انسان باید بداند که بیهوده خلق نشده و باید در این دنیا بندگی خدا را بکند.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به 24 آذرماه سالروز حادثه خونبار مسجد امام خمینی کرمان بیان داشت: بعد از شهادت حسن توکلی نخستین شهید طلبه استان کرمان در زمستان سال 57 مردم برای برگزاری آیین هفتمین روز درگذشت وی در محل مسجد امام (ره) کرمان تجمع کردند.

عربپور اظهار داشت: مردم کرمان بعد از این تجمع راهپیمایی علیه رژیم طاغوت را به سمت مسجد صاحب‌الزمان (عج) آغاز کردند که در چهارراه امام کرمان ماموران جلوی حرکت مردم را گرفتند و تعدادی از تظاهرکنندگان از جمله حسینی، دادبین و مهدوی به شهادت رسیدند و جمع زیادی نیز مجروح شدند و 24 آذر 57 روز تلخی برای مردم کرمان بود.

وی با اشاره به روز 27 آذر ماه سالروز شهادت آیت‌الله مفتح بیان داشت: آیت‌الله مفتح شهید حوزه و دانشگاه بود و به همین علت امام راحل این روز را با عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری کردند.

عربپور با بیان اینکه آیت‌الله مفتح برای تبلیغ به استان کرمان نیز سفر می‌کرد، گفت: این روحانی شهید فردی تکلیف‌مدار و پایبند به اصول دین مبین اسلام بود و دست نفاق این شخصیت ارزشمند را از ما گرفت.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: حوزه و دانشگاه به هم نیاز داشتند، اما تبلیغات سوء دشمن بر این بود که این دو مرکز علمی در تعارض شدید با هم حرکت کنند، اما امام خمینی (ره) تأکید کردند که حوزه و دانشگاه به هم نزدیک شوند و با وحدت و همدلی برای ساختن ایران اسلامی گام بردارند.

عربپور خاطرنشان کرد: امروز حوزه و دانشگاه از نظر مسائل علمی به هم نزدیک هستند که این امر از برکات اقدام هوشمندانه امام راحل و تأکیدات مقام معظم رهبری است.

وی اذعان داشت: بی‌توجهی به نیاز زمان و خودسازی، تعصب‌های نابجا و غرورهای بی‌جا مانع از وحدت و همدلی بیشتر حوزه و دانشگاه می‌شود.

امام جمعه موقت کرمان بیان داشت: همدلی در سایه گذشت و فداکاری بیشتر اثرات علمی زیادتری دارد و دشمن را ناامید می‌کند و نگاه مثبت حوزه و دانشگاه به یکدیگر اثراتی در بیداری اسلامی داشته است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس بیداری اسلامی با حضور 600 نفر از نخبگان و دانشمندان جهان اسلام در ایران و سخنرانی رهبری در این اجلاس عنوان کرد: برگزاری اجلاس مذکور و سخنان رهبری می‌تواند نقش موثری در بیداری اسلامی در منطقه و جهان داشته باشد.

عربپور وحدت حوزه و دانشگاه را امری ضروری برشمرد و افزود: این وحدت باید در بین اقشار مختلف جامعه وجود داشته باشد، زیرا امروز امت اسلامی بیش از هر چیز به وحدت و همدلی نیاز دارد تا بتواند از مشکلاتی عبور کند که دشمن ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/80019/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول