اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

آبگرم‌های اردبیل فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: آب‌های گرم متنوع با دما و خاصیت گوناگون زمینه و بستری مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها است.

آبگرم‌های اردبیل فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه‌ای با حضور سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت سهامی آب منطقه‌ای در اردبیل اظهار داشت: آب‌های گرم استان اردبیل که در خاورمیانه و حتی جهان بی‌نظیر است از برجستگی‌های توسعه و شاخص‌های رونق این استان به شمار می‌رود که اگر مورد غفلت و بی‌توجهی قرار نگیرد، می‌توان به رشد و بالندگی آن در جهت پویایی اقتصادی این استان راهکاری مناسب باشد.

وی با اشاره به اهمیت آبگرم‌های معدنی استان به ویژه سرعین ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش را مهم و اساسی ارزیابی کرده و بر تقویت این مؤلفه تاکید کرد.

نیکزاد خاطر نشان کرد: بایستی با تعیین نرخ منطقی قیمت آب‌های گرم و ارائه راهکارهای مناسب برای قیمت‌گذاری تا 100 سال آینده زمینه مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذاری در استان فراهم کرد.

این مسئول اضافه کرد: این راهکار سبب می‌شود تا سرمایه‌گذار نیز از سودآوری طرح خود مطمئن شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل نبود شاخص مناسبی برای تعیین نرخ آبگرم واگذاری به سرمایه‌گذاران نمی‌تواند برای آنها سودآوری مناسبی را داشته باشد که در این جهت باید با شفافیت و تدبیر مناسب عمل کرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: اغلب سرمایه‌گذاران نمی‌توانند برای سال‌های آتی برآورد دقیقی از سوددهی سرمایه خود داشته باشند و این عامل زمینه‌ای می‌شود که سرمایه‌گذاری در طرح‌های استان به کندی پیش رود.

نیکزاد یادآور شد: برای حل این مشکل معاونت برنامه‌ریزی استانداری باید در جلسات کارشناسی و تخصصی شاخص مناسبی را برای نرخ بلیت آب‌های گرم و همچنین بها آب واگذاری به طرح‌ها در 100 سال آینده تدوین کند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان گفت: تا زمانی‌که سرمایه‌گذار از سودآوری اطمینان کافی نداشته باشد هرگز حاضر نمی‌شود در طرح‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری حاضر شده و قطعاً این فعالیت‌ها نیز زودگذر است.

نیکزاد افزود: این امر می‌تواند به رونق صنعت گردشگری استان کمک کند و بیش از گذشته اردبیل را در جایگاه ملی و بین‌المللی پررونق و پرجاذبه نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما موظفیم به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر بدهیم، تصریح کرد: از هر ایده‌ای که به تحقق این مهم کمک کند، استقبال می‌کنیم.

در این جلسه با دستور استاندار اردبیل مقرر شد کارگروهی توسط معاونت برنامه‌ریزی استانداری و با حضور دستگاه‌های دخیل تشکیل و شاخص مناسبی برای تعیین بها آبگرم واگذاری به طرح‌های سرمایه‌گذاری استان تدوین شود.

صنعتی‌سازی کشاورزی را در اوج رونق نگه می‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل همچنین در دیدار با اعضای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با تاکید بر صنعتی‌سازی در فعالیت‌های مختلف به ویژه حوزه کشاورزی خاطر نشان کرد: این کار می‌تواند بخش کشاورزی را در رونق پابرجا نگه دارد.

اکبر نیکزاد با یادآوری اینکه قطب توسعه و توجه این استان کشاورزی بوده و رونق روزافزون این بخش می‌تواند نارسایی‌های استان را به حداقل برساند، اضافه کرد: ما با تکیه بر قابلیت‌های کشاورزی این استان می‌توانیم برای تمام بیکاران فرصت اشتغال با اولویتی مناسب ایجاد کنیم.

وی از سازمان نظام مهندسی به عنوان رابط دلسوز و شفیق مجموعه‌های غیردولتی و دولتی یاد کرد و ادامه داد: هر چه قدر نظام مهندسی بتواند برنامه‌ریزی دقیقی را در به کارگیری از ظرفیت بیکاران این بخش و فارغ‌التحصیلان ایجاد کند به همان میزان توسعه شتاب‌آلود در تمام ابعاد را شاهد هستیم.

نیکزاد از نظام مهندسی خواست با ارایه طرح‌های مشاوره‌ای بکوشد روز به روز زمینه رشد و بالندگی این بخش و فعالیت‌های مثبت را در این زمینه فراهم آورد.

وی به اختصاص اعتبار فوق‌العاده برای رونق کشاورزی و پرداخت تسهیلات با نرخ پایین سود اشاره کرد و گفت: این حرکت مثبت در چند ماه اخیر توانسته است امیدواری را در حرکت رو به جلوی رونق روزافزون کشاورزی و صنایع وابسته آن فراهم بیاورد.

انتهای پیام/62006/ت/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول