اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان:

ستاد سرمایه‌گذاری مسیر جذب سرمایه‌گذاران را هموار می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان از فعال شدن ستاد سرمایه‌گذاری استان خبر داد و آن را بستری برای تسهیل روند صدور مجوز و جذب سرمایه‌گذاران عنوان کرد.

ستاد سرمایه‌گذاری مسیر جذب سرمایه‌گذاران را هموار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان که در سالن دولت استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: این ستاد، دستگاه‌های اجرایی استان را موظف کرده تا در مدت زمان مشخص استعلام‌های متقاضیان سرمایه‌گذاری را پاسخ و نسبت به صدور مجوزها اقدام کنند.

به گفته رئیس شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کردستان، مدت صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های اداری یک ماه مشخص شده و در صورت طولانی شدن این زمان، سرمایه‌گذاران می‌توانند از دستگاه اجرایی شکایت کنند.

ازهاری خاطرنشان کرد: در صورتی که پروسه استعلام‌ها و صدور مجوزها زمان‌بر باشد، مدت زمان صدور مجوز تمدید خواهد شد.

وی در ادامه اشتغال ایجاد شده در استان کردستان در سال‌جاری را قابل قبول ارزیابی کرد و از اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواست تا زمینه تحقق میزان تعهد باقیمانده امسال در زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان تصریح کرد: از سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت با توجه به گستردگی حوزه کاری، در راستای ایجاد اشتغال انتظار بیشتری داریم و باید به این موضوع جامه عمل بپوشانیم.

ازهاری یادآور شد: تحقق طرح‌های کشاورزی زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال بیشتر و کاهش حجم بیکاران استان است که بانک کشاورزی می‌تواند با توجه به ابلاغ پرداخت تسهیلات سال 91، نقش مؤثری در تحقق طرح‌های توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال داشته باشد.

وی همچنین از اختصاص 3 میلیارد تومان برای یارانه سود تسهیلات بانکی در قالب کمیته صیانت از تولیدکنندگان استان خبر داد و گفت: این اعتبار به واحدهای دارای معوقه بانکی پرداخت شد که نمی‌توانستند از تسهیلات جدید استفاده کنند.

رئیس شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کردستان تصریح کرد: این اعتبارات با نرخ پایین پرداخت می‌شود و زمینه‌ای برای جلوگیری از ورشکستگی واحدهای تولیدی بدهکار خواهد بود.

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان کردستان نیز در این جلسه از اعطای 22 میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی این صندوق به سه هزار و 193 متقاضی طرح‌های خوداشتغالی در سال‌جاری خبر داد.

رحمان رحیمی افزود: 15 میلیارد تومان اعتبار هم در 6 بانک استان توزیع شده است که جز بانک ملت، سایر بانک‌ها به تعهد خود مبنی بر پرداخت تسهیلات به طرح‌های صندوق مهر امام رضا (ع) عمل نمی‌کنند.

انتهای پیام/79002/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول