اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوری عنوان کرد

سرمایه‌گذاری 800 میلیون دلاری دولت در بنادر هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه با الحاق اراضی پشتیبانی به بندر رجایی مساحت این بندر دو برابر می‌شود، از سرمایه‌گذاری 800 میلیون دلاری دولت در بنادر هرمزگان خبر داد.

سرمایه‌گذاری 800 میلیون دلاری دولت در بنادر هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید عطاالله صدر امروز در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی و چند پروژه دیگر بندری در این شهر با بیان اینکه، بندر شهید رجایی در حال حاضر به عنوان مهم‌ترین بندر کشور مورد توجه است، افزود: این بندر تاثیرات قابل توجهی بر روی سایر حوزه‌های اقتصادی کشور گذاشته است.

وی در ادامه افزود: بندر شهید رجایی امروز به نمادی از توانمندی‌های صنایع زیربنایی ساحلی در کشور تبدیل شده است.

صدر با بیان اینکه در سال‌های گذشته توسعه طرح‌های توسعه و اجرای پروژه‌های عمرانی در این بندر به دست شرکت‌های خارجی صورت می‌گرفت اضافه کرد: این در حالی است که در حال حاضر متخصصان داخلی در کشور تمامی امور مربوط به توسعه این بندر را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در پی نگاه جامع سازمان بنادر، توسعه و ساخت بنادر تنها محدود به شهرهای بزرگ و مطرح نشده است، افزود: بنادر مختلفی در سال‌های اخیر در جزایر و سواحل هرمزگان احداث و راه‌اندازی شده است که این امر به توسعه مراکز جمعیتی مجاور نیز کمک کرده است.

وی گفت: طی هشت سال اخیر ظرفیت بنادری همانند لنگه به دو برابر ارتقا و جزایری همانند لارک که تا قبل از دولت نهم از اسکله بی‌بهره‌ بودند صاحب اسلکه‌هایی استاندارد و در خور توجه شده‌اند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه با بیان اینکه در حال حاضر هرمزگان برخوردار از بهترین و بزرگ‌ترین سازه‌‌ها و امکانات حمل و نقل دریایی و مسافرت‌های دریایی است، گفت: ترمینال‌های مسافری همانند ترمینال شهید باهنر بزرگترین ترمینال مسافری دریایی کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: تکمیل ترمینال مسافری دریایی حقانی نیز هرمزگان را به استانی منحصر به ‌فرد در این زمینه تبدیل می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این در هرمزگان به توسعه کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید شناورهای مسافری مدرن نیز در سال‌های اخیر توجه شده است که این امر می‌تواند به پشتوانه‌ای مهم و قابل اعتنا برای حوزه گردشگری و تجاری دریایی تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه بندر شهید رجایی بندری رو به توسعه است افزود: در حال حاضر ظرفیت این بندر برابر با 2 میلیون teu کانتینر است که بنابر برنامه‌های و با توجه به طرح‌ دوم توسعه که در مراحل نهایی قرار دارد این بندر تا پایان سال 92 به ظرفیت 6 میلیون teu می‌رسد.

صدر همچنین به قطعه زمین واقع در شمال بندر شهید رجایی که سال‌ها بر سر الحاق آن به این بندر بحث و مجادله است، اشاره و افزود: سرانجام دولت با الحاق این راضی که مساحتی برابر با 2 هزار و 400 هکتار دارد موافقت کرد که این امر کمک بسیاری به تحقق طرح‌ها و افق توسعه بندر می‌کند.

به گفته معاون وزیر راه‌ و شهرسازی، با الحاق این اراضی به بندر شهید رجایی این وسعت این بندر به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: می‌توان با دیدن برنامه‌های مدون بندر شهید رجایی را با احداث هتل‌ها و دیگر بخش‌های خدماتی به یک شهر بندری مستقل تبدیل کرد.

صدر با بیان اینکه توجه و سیاست‌گذاری‌های سازمان بنادر در دولت نهم و دهم بر توسعه حوزه دریایی و افزایش بهره‌مندی مردم در طول ساحل از ظرفیت‌های دریایی متمرکز شده است، از دو برابر شدن ظرفیت بنادر هرمزگان در سال‌های اخیر خبر داد.

انتهای پیام/2310/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول