اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و شهرسازی گچساران خبر داد

آغاز عملیات قیرپاشی بزرگراه گچساران ـ بابامیدان

خبرگزاری فارس: رئیس راه و شهرسازی گچساران از آماده‌سازی قطعه اول بزرگراه گچساران ـ‌ باشت ـ بابامیدان و آغاز عملیات اجرایی قیرپاشی این بزرگراه خبر داد.

آغاز عملیات قیرپاشی بزرگراه گچساران ـ بابامیدان

فرامرز انصاری پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: پروژه‌های راهسازی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش ایمنی در جاده و خدمات‌رسانی به عموم مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت راه‌های ارتباطی گچساران بیان داشت: راه‌های ارتباطی این شهرستان به دلیل گردشگر پذیر بودن به ویژه در ایام نوروز و نیمه دوم سال دارای اهمیت بسیاری است.

رئیس راه و شهرسازی گچساران پروژه احداث بزرگراه گچساران به باشت و به بابامیدان را از بزرگ‌ترین پروژه‌های راه و شهرسازی در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

انصاری یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه در چهارمین سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به گچساران در قالب سفرهای استانی آغاز شد.

وی افزود: بزرگراه بابامیدان ـ گچساران به بهبهان به طول 150 کیلومتر بوده که اعتباری افزون بر 60 میلیارد ریال برای آن پیش‌بینی شده است.

انصاری محل تأمین اعتبار این پروژه را از محل اعتبارات ملی عنوان کرد و ابراز داشت: حجم بالای تردد و بار ترافیکی سنگین در این محور ‌و قرار گرفتن گچساران در حوزه نفتی و مسیر جنوب و جنوب غرب کشور از دلایل مهم عملیاتی کردن این بزرگراه بوده است.

وی ادامه داد: محور بهبهان به بابامیدان یکی از محورهای شریانی جنوب کشور بوده که سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان را به یکدیگر متصل می‌کند.

رئیس راه و شهرسازی گچساران با بیان اینکه طول این قطعه از سمت گچساران 10 کیلومتر است، خاطرنشان کرد: پنج کیلومتر از این مسیر از منطقه سپاهی‌کشته تا دوراهی سربیشه آماده قیر‌پاشی است.

انصاری عنوان داشت: پنج کیلومتر دیگر این مسیر نیز با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال اجرا، تکمیل و آماده‌سازی برای قیر‌پاشی و آسفالت است.

وی از پیگیری‌های راه و شهرسازی برای آسفالت این پروژه خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار و مناسب بودن شرایط آب و هوایی، عملیات اجرایی آسفالت این ‌بزرگراه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/82001/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول