اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ویژه رئیس جمهور در پروژه‌های مهر ماندگار خبر داد

شناسایی 900 طرح از طرح‌های عمرانی در‌ مهر ماندگار/ سهم وزارت راه 170 طرح

خبرگزاری فارس: نماینده ویژه رئیس جمهور در پروژه‌های مهر ماندگار گفت: 900 طرح از طرح‌های عمرانی ملی و زیربنایی کشور در قالب طرح‌های مهر ماندگار شناسایی شد که در این میان سهم وزارت راه و شهرسازی 170 طرح است.

شناسایی 900 طرح از طرح‌های عمرانی در‌ مهر ماندگار/ سهم وزارت راه 170 طرح

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نماینده ویژه رئیس جمهور در پروژه‌های مهر ماندگار شامگاه پنجشنبه به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور و مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از پروژه‌های مهر ماندگار مازندران در بخش راه بازدید و از نزدیک با طرح‌ها و مشکلات موجود آشنا شد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در پروژه‌های مهر ماندگار در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی تعریض محور ارتباطی هراز عنوان کرد: 900 طرح از طرح‌های عمرانی ملی و زیربنایی کشور در قالب طرح‌های مهر ماندگار شناسایی شده که در این میان سهم وزارت راه و شهرسازی 170 طرح است.

علی‌اکبر محرابیان در ادامه به اهمیت راه‌های ارتباطی مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌های ارتباطی مازندران به دلیل گردشگرپذیر بودن و نزدیکی به پایتخت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی از نگاه ویژه دولت برای ارتقا و تعریض محورهای ارتباطی هراز و سوادکوه خبر داد و خاطر نشان کرد: قرار داشتن این دو پروژه در لیست پروژه‌های مهر ماندگار نشان از عزم جدی دولت برای ارتقا و بهسازی راه‌های مازندران است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در مورد پروژه‌های مهر ماندگار مازندران در بخش راه عنوان کرد: عملیات تعریض محورهای ارتباطی هراز و سوادکوه، احداث کمربندی‌ها، آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار، بخشی از آزادراه تهران شمال از جمله پروژه‌های مهر ماندگار مازندران در بخش راه است.

محرابیان در این بازدید تردد بالای خودرو و فراهم نبودن انسداد کامل محورها، کمبود مصالح، شرایط خاص آب و هوایی و جغرافیایی منطقه و همچنین آزادسازی اراضی و جابه‌جایی شبکه‌های تاسیساتی را از جمله موانع اجرایی در مورد تعریض و بهسازی راه‌های مازندران برشمرد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز در این بازدید با ابراز امیدواری از اقدامات گسترده اداره کل راه و شهرسازی مازندران در محور هراز عنوان کرد: در سال‌های گذشته این اداره کل توانسته 40 کیلومتر از محور ارتباطی هراز را تعریض کرده و به ایجاد باند سبقت و چهار خطه کردن اقدام شد و در حال حاضر نیز 70 کیلومتر از تعریض این محور با اعتباری بیش از 2 هزار و 880 میلیارد ریال در حال انجام است که امیدواریم با انجام این عملیات شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و همچنین ترددی روان و ایمن در این محور مهم و حیاتی استان باشیم.

سید علی لطفی‌زاده در ادامه تصریح کرد: علاوه بر عملیات راهسازی، احداث 10 دستگاه پل بزرگ به طول 637 متر و همچنین احداث 9 دستگاه تونل به طول 6 هزار و 70 متر از دیگر عملیات اجرایی در دست اجرای این اداره کل در سطح محور هراز است.

به گزارش خبرگزاری فارس، بازدید از عملیات تعریض و ارتقای محور سوادکوه، احداث کمربندی‌ها در شهرهای استان و دیگر پروژه‌های مهر ماندگار مازندران در بخش راه از دیگر برنامه‌های اجرایی نماینده ویژه رئیس جمهور در استان است.

انتهای پیام/2296/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول