اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز:

اکیپ‌های راهداری در محورهای مواصلاتی استان البرز مستقر شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از استقرار و آماده‌باش تیم‌های راهداری در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

اکیپ‌های راهداری در محورهای مواصلاتی استان البرز مستقر شدند

قدرت‌الله ضیایی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل سرما و آغاز بارش‌های زمستانی به منظور امدادرسانی به مردم و به ویژه رانندگان نیروهای راهداری در قالب تیم‌هایی در محورهای مواصلاتی این استان مستقر شده و اقدامات خدماتی خود را به رانندگان ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: امسال نیز با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما و آغاز بارش‌ها تیم‌های راهداری در قالب 15 تیم در محورهای استان البرز مستقر شده‌اند و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خدمات خود را به مردم ارائه می‌دهند.

این مسئول با اعلام اینکه امسال تعداد 250 راهدار در قالب 15 تیم در محورهای مواصلاتی البرز به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، افزود: با استقرار راهداران در این محورها علاوه بر ارتقای ایمنی سطح جاده‌ها در ارائه خدمات به رانندگان نیز گام برداشته می‌شود.

وی افزود: سال گذشته نیز راهداران با استقرار در حوزه‌های تعیین شده نقش موثری را در کاهش تصادفات و افزایش سطح ایمنی جاده‌ها داشتند و در بسیاری از مأموریت‌هایشان نقش کلیدی را در کاهش خطرات جانی ایفا کردند.

ضیایی‌فر با تأکید بر اینکه با انجام طرح‌ها و اقدامات موثر موفق شده‌ایم ایمنی محورهای مواصلاتی استان البرز را ارتقا دهیم افزود: با توجه به حجم تردد خودرو در این محورها باید اقدامات ایمنی مناسب‌تری در سطح جاده‌های این استان انجام شود تا هر روز شاهد کاهش تصادفات باشیم.

* رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی استان البرز

این مسئول در ادامه سخنان خود به رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان البرز اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در سطح جاده‌های البرز انجام داد رفع نقاط حادثه‌خیز و البته شناسایی این نقاط است.

ضیایی‌فر اظهار داشت: با شناسایی این نقاط می‌توانیم عامل اصلی تصادفات در سطح جاده‌ها را از بین ببریم و ایمنی جاده‌ها را ارتقا دهیم.

وی انجام عملیات عمرانی برای افزایش شعاع دید رانندگان، مرمت گاردریل‌ها، خط‌کشی جاده‌ها و علایم راهنمایی، اصلاح شانه راه‌ها، پرکردن چاله‌ها و مرمت آسفالت راه‌ها را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که باید برای ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها در این استان انجام داد.

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: متأسفانه برخی از تصادفات به هیچ‌کدام از موارد ذکر شده بستگی ندارد بلکه عدم توانایی رانندگان و تخطی در سرعت سبب می‌شود که حوادث مرگباری در سطح جاده‌ها رخ دهد.

ضیایی‌فر خاطرنشان کرد: این گونه رانندگان علاوه بر اینکه ایمنی سطح جاده را پایین می‌آورند بلکه جان خود و دیگر مسافران را نیز به خطر می‌اندازند.

* ایجاد پایگاه‌های موقت زمستانی در محورهای البرز

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود از ایجاد پایگاه‌های موقت زمستانی در محورهای البرز خبر داد و گفت: به منظور خدمات‌رسانی به مردم پایگاه‌های موقت زمستانی در محورهای مواصلاتی استان البرز مستقر شده است.

وی گفت: در این راستا 15 پایگاه ثابت و پایگاه موقت زمستانی در این محورها مستقر است که در این پایگاه‌ها بیش از 200 دستگاه ماشین سبک و سنگین برف‌روب و گشت‌زن جاده ارائه خدمات می‌دهند.

ضیایی‌فر تأکید کرد: در این راستا نیروهای گشتی با گشت‌زنی در محورهایی که از قبل برایشان تعیین شده خدمات به مردم ارائه می‌دهند.

وی در پایان گفت: به منظور ارائه خدمات بیشتر به شهروندان و مسافران علاوه بر نیروهای راهداری، هلال‌احمر، پلیس راه و اورژانس نیز در تمام محورهای این استان مستقر هستند.

انتهای پیام/2302/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول