اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد

اختصاص اعتبار 100 میلیونی برای احداث کتابخانه در فریدونکنار

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از اختصاص اعتبار 100 میلیون تومانی برای احداث کتابخانه عمومی شهر فریدونکنار خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سوی راه و شهرسازی امسال آغاز می‌شود.

اختصاص اعتبار 100 میلیونی برای احداث کتابخانه در فریدونکنار

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، محمداسماعیل امامزاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدونکنار مطالعه و کسب آگاهی را مقدمه شناخت و انتخاب آزادانه در رفتارسازی‌های اجتماعی ذکر کرد و ابراز داشت: انسان‌های کتاب محور دارای شخصیت مثبت و سازنده و هنجارگرا هستند که با رفتارهای اجتماعی خود، شاخص‌های فرهنگ عمومی را ارتقا می‌بخشند.

وی بیان داشت: کتاب و مطالعه در شکل دادن به شخصیت آحاد جامعه دارای عالی‌ترین نقش است و این نقش در ارتقای شاخص‌های فرهنگ عمومی جامعه باید جدی‌تر گرفته شود.

امام‌زاده با تاکید بر لزوم پرهیز از برخورد شعاری با مقوله‌های ارزشی و از جمله کتاب و مطالعه، خواستار اتخاذ تصمیم‌های قاطع عملیاتی در ایجاد فضاهای کتابخانه‌ای و تقویت منابع از سوی مسئولان شهرستان‌ها و استان شد و گفت: ظرفیت‌های متنوع و تاثیرگذار کتاب و کتابخانه‌های عمومی به عنوان اصیل‌ترین مرکز فرهنگی و فرهنگ‌ساز برای مسئولان ناشناخته و در برنامه‌ریزی‌های آنان غایب است که در این زمینه با آگاهی نسبت به این ظرفیت‌ها می‌توان از کتابخانه‌ها در جهت اصلاح و ارتقای مؤلفه‌های فرهنگ عموم مردم استفاده کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای ساعات مطالعه در مدارس و انتخاب کتاب‌هایی مناسب مقاطع تحصیلی و مرتبط با آسیب‌های فرهنگی هر شهر و روستا، فرهنگ‌سازی مطالعه و کتابخوانی را در سنین کودکی و دانش‌آموزی اساسی و تعیین‌کننده توصیف کرد و خواستار اجرای این موضوع در همه مدارس استان شد.

امامزاده از تخصیص اعتبار 100 میلیون تومانی به احداث کتابخانه عمومی شهر فریدونکنار خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سوی راه و شهرسازی امسال آغاز می‌شود.

انتهای پیام/86003/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول