اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

خلع سلاح جوانان از غیرت دینی هدف دشمنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک گفت: دشمنان می‌خواهند جوانان را از غیرت دینی و تعصب اسلامی خلع سلاح کنند.

خلع سلاح جوانان از غیرت دینی هدف دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی امروز در جمع مردم شهر آبیک در مسجد امام زمان (عج) این شهر اظهار داشت: ایمان، اعتقاد به اسلام، قرآن کریم، ائمه اطهار (ع) و احکام اسلامی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین سلاح جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که دشمنان درصدد هستند، جوانان را با برنامه‌های فرهنگی مبتذل، اعتیاد و ماهواره‌ها و اینترنت از این سلاح جدا کرده و بین جوانان و جوان‌مردها با اسلام فاصله بیاندازند.

وی جوانان را از عالی‌ترین، گران‌ترین و پرقیمت‌ترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: جوانان به عنوان سرمایه عظیم کشور برای دشمنان خطرآفرین و خطرساز هستند، چرا که جوانان با عدل و قسط درصدد حفظ اسلام و مسلمان هستند و چون این موضوع نجات‌بخش است، دشمنان جوانان را مورد هدف قرار داده‌اند.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: بدون تعارف باید گفت که جوانان و نوجوانان همیشه مشکل‌گشا بوده‌اند و بزرگ‌ترین، پیچیده‌ترین و سخت‌ترین مشکلات همواره به دست جوانان رفع شده است.

موسوی اضافه کرد: اگر در طول تاریخ، انبیا موفقیت و پیروزی داشتند به برکت وجود جوانان بوده است به ویژه پیامبر گرامی اسلام (ص) که جوانان دوره ایشان حلقه می‌زدند و با هم‌فکری با ایشان در دفاع از اسلام و پیشبرد اهداف دین اسلام نقش بسزایی ایفا کردند.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) در طی 10 سال 80 بار با دشمنان اسلام جنگید که همه جنگ‌ها دفاعی بوده و پیامبر در بیشتر جنگ‌ها با جوانان حضور داشته که از بین جوانان امام علی (ع) در تمام جنگ‌ها به جز دو جنگ‌ها شرکت داشته و پیروزی‌های زیادی نصیب اسلام و مسلمانان شد.

امام جمعه آبیک خاطرنشان کرد: جنگ‌هایی که خود پیامبر اسلام (ص) شرکت می‌کرده را غزوه و جنگ‌هایی را که سربازان و رزمندگان اسلام شرکت می‌کردند را سریه می‌نامیدند گرچه در جنگ احد سپاه اسلام شکست خورد، ولی نتیجه پیروزی برایشان به بار آورد.

موسوی عنوان کرد: جوانان انقلاب اسلامی نیز در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز در طول هشت سال دفاع مقدس به تأسی از جوانان عصر پیامبر اسلام (ص) در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ انقلاب نوپای، انقلاب نقش کلیدی داشتند و امروز نیز در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی، انرژی هسته‌ای، پزشکی و دفاعی نیز نقش چشم‌گیری داشته و دارند.

وی افزود: امروز در کشورهای عربی سوریه و مصر توسط تروریست‌ها قتل عام مردم صورت می‌گیرد، ولی کشورهای عربی نسبت به این موضوع بی‌خیال هستند و تعصب عربی و غیرت اسلامی ندارند به همین دلیل کفار، مستکبران و مشرکان در کشورهای عربی جولان می‌دهند؛ ولی در ایران اسلامی به برکت رهبری، ملت و به ویژه جوانان دشمنان همواره شکست خورده‌اند و مأیوس شده‌اند.

امام جمعه آبیک خاطرنشان کرد: ملت ایران با انجام وظایف دینی، ملی و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی توانسته و می‌تواند دشمنان را ناکام کند و تیرشان را به سنگ بزند.

موسوی اضافه کرد: امام حسین (ع) در سخنوری بی‌نظیر بود و به همین دلیل در روز عاشورا نیز دو خطبه و به روایتی هفت خطبه قرائت کرد و فرمودند که به دلیل اینکه شکم‌های مسلمانان در روز عاشورا از حرام پر شده بود کسی به یاری اسلام نشتافت.

وی اذعان داشت: جوانان باید با تأسی از شهدای کربلا در مسیر دینداری حرکت کنند نه اینکه تنها با لقلقه زبانی به اسلام اعتقاد داشته باشند چرا که دینداری زبانی برای انسان سودی ندارد و رستگاری دنیا و آخرت را برای انسان به دنبال ندارد.

انتهای پیام/77006/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول