اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

هدف دشمنان کمرنگ کردن ارزش‌های دینی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کردستان هدف اصلی دشمنان را کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و اسلامی دانست و گفت: دشمنان با هدف قرار دادن ارزش‌های دینی درصدد تضعیف بنیان خانواده هستند.

هدف دشمنان کمرنگ کردن ارزش‌های دینی است
 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی ظهر امروز در جلسه جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان کردستان اظهارداشت: امروز رسالت و وظیفه نخبگان به ویژه بانوان عرصه فرهنگ دینی سنگین‌تر از گذشته است و باید در این راستا نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند.
وی تلاش برای مقابله با توطئه‌های شوم دشمنان را ضروری خواند و افزود: بانوان در این راستا باید با هوشیاری و آگاهی هر چه بیشتر قدم بردارند.
وی با اشاره به اینکه بانوان فرهیخته استان کردستان جزو برگزیدگان جامعه هستند، خطاب به آنها بیان داشت: شما بانوان باید دست افرادی را که متوجه ارزش‌ها نیستند، بگیرید و با راهنمایی و ارشاد آنها ارزش‌ها را به انها یاداوری و گوشزد کنید.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: خداوند قرآن کریم، پیامبران و امامان اهل بیت را برای بشریت فرستاد تا انسان‌ها با عمل کردن به فرامین آنها و الگوگیری از این بزرگان مسیر ترقی، رشد و بالندگی خود را بیابند و به سعادت و کمال دست یابند.
حجت‌الاسلام شاهرودی اضافه کرد: عبادت و بندگی خداوند سبحان موجب تقویت و استحکام بنیان خانواده‌ها می‌شود و انسان‌هایی که خود را به خدا نزدیک کنند به آرامش قلبی دست می‌یابند.
وی آرامش را از عوامل اساسی در رشد و تعالی انسان برشمرد و گفت: آرامش به انسان اجازه می‌دهد که بهتر بیندیشد و بیشتر تفکر کند.
وی با اشاره به اینکه عقل انسان را به سوی خداوند متعال هدایت می‌کند، گفت: باید درست فکر کنیم و با برنامه‌ریزی درست به درک ارزش‌های دینی و اسلامی برسیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین به نگاه اسلام به زن و خانواده پرداخت و بیان داشت: کسانیکه اهل دنیا باشند و دید افقشان کوتاه باشد با محدودیت‌های زیادی در زندگی روبرو می‌شوند.
حجت‌الاسلام شاهرودی افزود: جنس زن و مرد برای کامل شدن انسان است و نباید نگاهی ابزاری و دیدی نادرست را نسبت به زنان جامعه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ غلط غربی زن را به عنوان ابزار در جامعه خود می‌شناسد، اضافه کرد: فرهنگ دینی و اسلامی ما به زن جایگاه و منزلت بخشیده و بانوانی همچون حضرت زینب(س) را به عنوان الگو و سرمشق برای زنان جامعه معرفی کرده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که معتقد به فرهنگی دینی هستند برای خود و فرهنگ دینی خود ارزش قائلند و اجازه دخالت بیگانگان را در جامعه دینی و اسلامی خود نخواهند داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان پرداخت و گفت: این جمعیت یکی از طرح‌های ملی است که به فرموده مقام معظم رهبری در کشور شکل گرفته و از سال 1388 نیز در استان کردستان کار خود را آغاز کرد.
حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون 30 نفر از بانوان استان عضو این جمعیت هستند، تصریح کرد: براساس اساسنامه این جمعیت باید بین 25 تا 50 نفر عضو این جمعیت باشند.
وی گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان تاکنون موفق به شناسایی30 بانوی فرهیخته و فعال در استان کردستان شده است.
وی اضافه کرد: این جمعیت تاکنون 17 جلسه در استان تشکیل داده و 82 مصوبه را نیز به تصویب رسانده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: هدف از تشکیل این جمعیت تقویت و گسترش فعالیت‌های دینی و فرهنگی در جامعه است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در این جلسه بیان داشت: ادارات فرهنگی کردستان به ویژه اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان با تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته استان به خوبی توانسته در راستای تقویت ارزش‌های دینی و گسترش آن در جامعه گام بردارد.
سهیلا نصرصادقی اضافه کرد: تلاش گسترده‌ای برای تقویت بنیان خانواده و تعمیق باورهای دینی در استان در حال انجام است که نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی است.
در این جلسه تعدادی از بانوان فرهیخته استان کردستان نیز به ارائه پیشنهاداتی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی پرداختند و خواستار ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در استان شدند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول