اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

گسست فرهنگ صداقت در خانواده‌ها هدف دشمنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: ایجاد گسست فرهنگی و اعتقادی در نظام خانواده از هدف‌گذاری‌های اصلی دشمن برای شکست دادن ایران اسلامی است.

گسست فرهنگ صداقت در خانواده‌ها هدف دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی ‌در جلسه شورای فرهنگ عمومی پارس‌آباد اظهار داشت: اگر به ماهیت تبلیغات و تلاش‌های رسانه‌ای غرب توجه داشته باشیم به خوبی درک می‌کنیم که هدف اصلی آنها از به راه انداختن هزاران سایت، کانال و شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای جز سست کردن عناصر نظام خانواده چیز دیگری نیست.

وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین آفت‌ها در این باب که به شدت مورد تبلیغ قرار گرفته و در جامعه نیز اقبال به آن را شاهد هستیم تمرکز بر مسایل بی‌بنیان و بی‌ریشه‌ای است که در قالب تجملات مختلف در عرصه ازدواج تبلیغ کرده و به راه انداختند.

علوی یکی از این تجملات را مربوط به مهریه‌های سنگین و از بین برنده اعتقادات و باور جوانان توصیف کرد و افزود: زمانی که خانواده‌ها با زیر پا گذاشتن اصالت عقلی و شرعی خود بر تعیین مهریه دچار توهم بی‌شمار سکه می‌شوند نتیجه آن ویرانگری امر ازدواج و تشکیل نهاد خانواده است که نه از سوی پسر و نه از سوی دختر رغبتی به این کار صورت می‌گیرد.

این مسئول با اعلام این‌که مهریه‌های سنگین بر خلاف تصور عده‌ای خام‌اندیش ضامن سلامت و بقای خانواده نیست، خاطر نشان کرد: گاه مهریه‌های سنگین اسباب دردسر و گرفتاری است که در دوام و بقای نظام خانواده نیز گاه آثار سویی به همراه دارد.

وی رقابت‌های بی‌بنیان در امر ازدواج و به راه انداختن بدعت‌های غلط در این زمینه را بسیار تکان‌دهنده و غیرعقلانی توصیف کرد و ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه زن خوب همسرداری و خوب فرزندداری است به طوری که در اسلام همسرداری شایسته برابر با جهاد توصیف شده است در حالی که بدون توجه به آموزه‌های دینی رغبت و علاقمندی زن به کارهای بیرون از خانه یک آمار تکان‌دهنده است.

به گزارش فارس، رئیس شورای فرهنگ عمومی پارس‌آباد به آمار نگران‌کننده و تکان‌دهنده طلاق در شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و بیان داشت: در کنار همه هجمه‌های نظام بیگانه بیکاری، اعتیاد، مهاجرت‌های بی‌رویه و پایبند نبودن به اعتقادات و اصول دینی از علل افزایش طلاق در جامعه ما است که آسیب‌های آن بسیار مخرب‌تر از برخی مشکلات اقتصادی است.

علوی همه خانواده‌ها، بزرگان و ریش سفیدان را به تبلیغ و ترویج فرهنگ ازدواج ساده فرا خواند و گفت: جوانان ما باید سالم‌ترین و بی‌عیب‌ترین کانون خانواده را تشکیل دهند تا با دغدغه کمتر بتوانند زندگی زناشویی را تجربه کرده و نیمی از ایمان و اعتقاد خود را در سایه ازدواج حفظ کنند.

در این جلسه فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز ضرورت ترغیب و تشویق به ازدواج آسان را وظیفه همگانی دانست و افزود: ازدواج آثار مبارکی در تحکیم بنیان خانواده و آموزه‌های اخلاقی و دینی دارد و گرایش به آن باید با ایجاد فضای کار، تلاش و کوشش فراهم شود.

ولی کریمی به آثار و تبعات زیانبار طلاق در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: طلاق بعد از مواد مخدر عنصر ناهنجاری در جامعه است که می‌تواند اساس و شالوده یک جامعه را به ویرانی بکشاند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول