اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی:

هدف دشمنان شیوع و گسترش مواد مخدر بین جوانان است

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: یکی از اهداف دشمنان گسترش مواد مخدر بین جوانان است که با نفوذ در خانواده‌ها، مراکز دانشگاهی، مدارس و... قصد نابودی سرمایه‌های انسانی کشور را دارند.

هدف دشمنان شیوع و گسترش مواد مخدر بین جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حسن رحیمی‌تبار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رشد مصرف مواد مخدر در جهان پس از افزایش جمعیت، مشکلات زیست ‌محیطی و گسترش تسلیحات هسته‌ای چهارمین بحران قرن 21 است اظهار داشت: افزایش گرایش به مواد مخدر و روانگردان‌ها که یک عامل تخریب‌کننده برای سلامت جسمانی و بهداشت روانی، اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود باید مورد توجه جدی دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد چرا که مافیای مواد مخدر با چرخه مالی باور نکردنی در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه میانگین کشف محموله‌های مواد مخدر در دنیا 10 درصد و در ایران 30 درصد است ادامه داد: با توجه به همسایگی ایران با افغانستان که بیش از 92 درصد انواع مواد مخدر را تولید می‌کند، جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای خاورمیانه موفق‌ترین کشور در مهار و درمان مواد مخدر به شمار می‌رود.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در ادامه از اجرای 88 برنامه با همکاری 15 دستگاه اجرایی استان مرکزی که فعالیت جدی در این بخش دارند در هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

رحیمی‌تبار تصریح کرد: افتتاح کمپ درمان اعتیاد توسط بهزیستی، افتتاح مرکز کاهش آسیب و DIC زنان در دانشگاه علوم پزشکی اراک، بهره‌برداری از سالن ورزشی مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب ابراهیم‌آباد، گشایش کارگاه بازآموزی پزشکان درمانگر اعتیاد، کمپ درمان اعتیاد و مرکز کاهش آسیب زنان و برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان بخشی از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: از برنامه‌های دیگر در این هفته برگزاری همایش تبیین جایگاه حقوق در مبارزه با مواد مخدر توسط دادگستری و بسیج حقوق‌دانان، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نونهالان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، همایش بهبودیافتگان و برگزاری همایش تقدیر از دست‌اندرکاران مبارزه با مواد مخدر توسط آموزش و پرورش استان است.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با بیان اینکه تدوین برنامه‌ها و هماهنگ‌سازی دستگاه‌ها برای اجرای بهتر و کیفی‌تر برنامه‌ها در دستور کار قرار گرفته ادامه داد: برگزاری نشست خبری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، برگزاری میزگردهای رادیویی و تلویزیونی، سخنرانی دبیر شورا پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و... از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است که در طول این هفته اجرا می‌شود.

رحیمی‌تبار خاطر نشان ساخت: علاوه بر برنامه‌های اعلام شده برنامه‌های متنوع 15 دستگاه اجرایی استان مرکزی نیز در طول هفته از ششم تا دوازدهم تیر ماه به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول