اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات کتبی قرآن کریم بیرجند عنوان شد

شرکت 14 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد در مسابقات قرآنی

خبرگزاری فارس: مسابقات کتبی قرآن دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در دو بخش اساتید و دانشجویان در حالی برگزار شد که از 10 هزار دانشجو یک هزار و 400 نفر در این مسابقات شرک کرده‌اند.

شرکت 14 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد در مسابقات قرآنی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در حاشیه برپایی مسابقات کتبی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: در این دوره از مسابقات یک‌هزار و 450 نفر شرکت کرده‌اند.

علی چهکندی‌نژاد با بیان اینکه از این تعداد یک‌هزار و 400 نفر دانشجو و 50 استاد هستند، افزود: یکی از اقدامات بنیادین در زمینه مسائل فرهنگی که همه ساله در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود مسابقات قرآن و عترت است که هر ساله بر ارتقای این مسابقات افزوده می‌شود.

وی به رشته‌های این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: افراد شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات در 10 رشته با هم رقابت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند این رشته‌ها را شامل تفسیر قرآن کریم، زندگانی معصومان، حفظ و ترجمه ادعیه و زیارات، نماز، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، احکام خواهران و برادران، زندگانی پیامبر(ص)، ترجمه قرآن کریم و نهج البلاغه عنوان کرد.

چهکندی‌نژاد به هدف از برگزاری این مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: در راستای اعتلای سطح فرهنگی دانشجویان و اساتید، مسابقات قرآن از اقداماتی است که برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن مفید است و با این هدف هر ساله برگزار می‌شود.

وی دانشجویان را افسران جبهه جنگ نرم دانست و بیان داشت: دانشجویان برای اینکه بتوانند در جبهه جنگ نرم دشمن از خود دفاع کنند باید اطلاعات دینی خود را بالا ببرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند یادآور شد: مسابقات کتبی قرآن 150 نفر از کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند نیز بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

چهکندی‌نژاد با بیان اینکه مسابقات شفاهی این دوره از مسابقات نیز 24 آبان‌ماه برگزار شد، اذعان کرد: این دوره از مسابقات هجدهمین دوره در بخش دانشجویان و سیزدهمین دوره در بخش اساتید است.

انتهای پیام/69002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول