اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

مازندران از مسابقات سراسری قرآن میزبانی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سی‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم به عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در مازندران برگزار می‌شود.

مازندران از مسابقات سراسری قرآن میزبانی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ولی‌ یاراحمدی با بیان اینکه انتخاب میزبانی این مسابقات فرآیندی طولانی و مستلزم بررسی ظرفیت‌های هر استان در ابعاد مختلف است گفت: برای برگزاری مسابقات امسال استان‌های مازندران، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کرده بودند که از میان این استان‌ها، مازندران پس از بررسی‌های لازم به عنوان میزبان این دوره انتخاب شد.

وی با بیان شرایط و ویژگی‌های مسابقات سراسری قرآن گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم رسمی‌ترین و قدیمی‌ترین مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران است که در آن شرایط و زمینه حضور برجستگان و نخبگان قرآنی کشور در رشته‌ها و گروه‌های مختلف فراهم شده است و همچنین از جهت فراگیری، استقبال مردمی و رویکرد استادان و صاحب‌نظران قرآنی و داوری جدی‌ترین و رسمی‌ترین مسابقه قرآنی کشور به شمار می‌رود.

وی درباره مراحل ثبت‌نام و برگزاری مراحل شهرستانی و استانی سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: مراحل ثبت‌نام مسابقات شهرستانی از مرداد ماه آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه داشت و مسابقات این مرحله از اوایل مهر ماه آغاز و تا دهم آبان ماه برگزار شد، همچنین برگزاری مرحله استانی نیز از دهه ولایت آغاز و تا نیمه آذر ماه به پایان می‌رسد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: رقابت شرکت کنندگان در مرحله کشوری در میان بیش از 570 نفر از برگزیدگان مرحله استانی است که در رشته‌های مختلف به مرحله کشوری راه می‌یابند.

یاراحمدی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری همه جانبه مسئولان، دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی استان مازندران امسال شاهد برگزاری مسابقه‌ای در خور شأن قرآن کریم و جمهوری اسلامی ایران و ایجاد فضای معنوی و قرآنی گسترده‌ای در سطح کشور باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز گفت: استان مازندران از بین 5 استان متقاضی به عنوان میزبان سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم انتخاب شد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت: استان‌های مازندران، سیستان ‌و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و آذربایجان شرقی برای میزبانی این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند که پس از بررسی‌های به عمل آمده مازندران به عنوان میزبان سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم انتخاب شد.

علیزاده تصریح کرد: این مسابقات بهمن ‌ماه 1391 همزمان با ایام‌الله «دهه فجر» با حضور نفرات برتر استان‌ها و فینالیست‌های دوره قبل به همراه کسانی که در مسابقات بین‌المللی عنوان کسب کرده‌اند در استان مازندران برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/86003/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول