اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان

250 هزار نفر در مسابقات قرآنی شکوفه‌ها شرکت کرده‌اند

خبرگزاری فارس: دبیر سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان گفت: مسابقات امسال قرآن در سطح شکوفه‌ها رشد چشمگیری داشته است و 250 هزار نفر در کل استان اصفهان در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

250 هزار نفر در مسابقات قرآنی شکوفه‌ها شرکت کرده‌اند

حجت‌الاسلام حسن امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم استان اصفهان در شهرستان شاهین‌شهر اظهار کرد: این مسابقات در سال جاری به برکت اعیاد غدیر و ماه محرم، با ویژگی‌ و شور خاصی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در هفته ولایت در سطح استان اصفهان برگزار شد، ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ و ترتیل برگزار شد و نفرات برگزیده شهرستان‌ها روزهای نهم و دهم آذرماه مرحله استانی این مسابقات را در شاهین‌شهر برگزار می‌کنند.

دبیر سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان با بیان اینکه 270 نفر از بانوان و 200 نفر از برادران به این مرحله از مسابقات راه یافته‌اند، تصریح کرد: البته این مرحله از مسابقات ویژه بزرگسالان است و مسابقات شکوفه‌ها به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: نفرات اول و دوم هر رشته به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند و اگر تهران سهمیه را افزایش دهد، نفرات سوم نیز به این مسابقات اعزام خواهند شد.

امیری در ادامه با اشاره به اینکه مسابقات قرآن امسال با ویژگی‌های خاصی در حال برگزاری است، گفت: جداکردن مسابقات بزرگسالان و شکوفه‌ها یکی از ویژگی‌های برگزاری مسابقات قرآن در سال جاری است.

وی برگزاری هم‌زمان مسابقات برادران و خواهران را یکی دیگر از ویژگی‌های مسابقات سال جاری دانست و افزود: مسابقات سال جاری قرآن در سطح شکوفه‌ها رشد چشمگیری داشته است و 250 هزار نفر در کل استان اصفهان در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

دبیر سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان تاکید کرد: خارج کردن مسابقات امسال از مرکز استان و برگزاری آن در شهرستان شاهین‌شهر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره از مسابقات است.

وی با اشاره به اینکه امسال بنا شد که این دوره از مسابقات را از مرکز استان خارج کنیم، اظهار کرد: هدف از این کار، حضور چهره‌های مطرح قرآنی در شهرستان و تولد چهره‌های جدید قرآنی است.

امیری با بیان اینکه این مسابقات طی دو روز برگزار می‌شود و فرصت مناسبی برای آشنایی چهره‌های قرآنی شهرستان‌ها با یکدیگر است، بیان داشت: ستاد برگزاری این دوره از مسابقات که در اداره کل اوقاف استان اصفهان و اداره اوقاف شاهین‌شهر تشکیل شده تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات را انجام داده است.

وی برگزاری کارگاه آموزشی عمومی و تخصصی برای متسابقین با حضور داوران بین‌المللی  را یکی از برنامه‌های این دوره از مسابقات عنوان کرد که پیش از مسابقه برگزار می‌شود.

دبیر سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان اضافه کرد: امید داریم در اولین دوره این مسابقات که خارج از مرکز استان برگزار می‌شود، تجربه‌های مفیدی برای دوره‌های بعدی مسابقات کسب کنیم.

وی ضمن قدردانی از مسئولان شاهین‌شهر برای همراهی و همکاری با اوقاف در برگزاری این مسابقات، افزود: امیدواریم حضور هم‌زمان حدود 500 چهره قرآنی در شهرستان منشا خیر و برکت برای اهالی شهرستان باشد.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول