اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت همکاری مسئولان استانی

آذربایجان غربی آمادگی برگزاری مسابقات کشوری قرآن را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در صورتی که مسئولان ارشد استانی همکاری لازم را داشته باشند، آذربایجان غربی آمادگی برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم را نیز خواهد داشت.

آذربایجان غربی آمادگی برگزاری مسابقات کشوری قرآن را دارد

حجت‌الاسلام علی مصائبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح کشور نیازمند موافقت استاندار به عنوان مقام عالی دولتی در استان است.

وی افزود: در صورتی که پاسخ مثبت از سوی استانداری برای برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم دریافت شود می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد برگزاری مسابقات کشوری قرآن در آذربایجان غربی باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: تعدادی از استان‌های دیگر نیز برای برگزاری مسابقات کشوری اعلام آمادگی کرده‌اند اما به دلیل شرایط مناسب آذربایجان غربی مسئولان کشوری نیز این آمادگی را اعلام کرده و با کمال میل پذیرای برگزاری مسابقات در استان هستند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های ارومیه و خوی به دلیل دارا بودن سالن‌های برگزاری مراسم می‌توانند میزبان دوره‌های بعدی مسابقات قرآن کریم در سطح کشور باشند اما این امر در صورتی امکان‌پذیر است که مقام عالی استان موافقت خود را برای این امر اعلام کند.

مصائبی دارا بودن پتانسیل‌های مناسب قرآنی در سراسر استان را یکی از علل ارتقای سطح سواد قرآنی دانست و عنوان کرد: با زمان اندک سپری شده در خصوص ثبت‌نام طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم هم‌اکنون بیش از 95 درصد ظرفیت آذربایجان غربی پر شده و در صورت نیاز این سهمیه را افزایش خواهیم داد تا علاقه‌مندان بتوانند در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

وی گفت: افزایش 300 درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقات استانی قرآن کریم نیز گواه بر فعالیت چشمگیر مردم به‌ویژه قشر نوجوان و جوان در زمینه‌های قرآنی است و برگزاری مسابقات در سطح کشوری می‌تواند عاملی برای افزایش این استقبال باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: مشارکت مسئولان در برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم می‌تواند سبب کاهش هزینه مسابقات و همچنین جذب گردشگران به شهرهای مذهبی و دینی استان شود بنابراین نیاز است که مدیران استانی نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/61003/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول