اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

حضور 8 هزار دانشجو در آزمون مسابقات قرآنی کشور

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی (گیلان) گفت: آزمون سراسری مسابقات قرآن و عترت با حضور 8 هزار دانشجو در 14 آذرماه جاری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

حضور 8 هزار دانشجو در آزمون مسابقات قرآنی کشور

علیرضا اقدامی‌معافی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در گیلان اظهار کرد: در این دوره از مسابقات در بخش دانشجویی حدود 8 هزار نفر و 350 استاد و عضو هیئت علمی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 2 هزار نفر دانشجو و 65 استاد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این مسابقات شرکت می‌کنند، افزود: 2 هزار و 500 نفر دانشجو و 70 استاد دیگر نیز از واحد لاهیجان در این مسابقات حضور دارند.

این مسئول، برگزاری مسابقات مذکور را در روز سه‌شنبه 10 صبح در واحدها و مراکز آموزشی گیلان عنوان کرد و گفت: این مسابقات در چهار بخش کتبی، شفاهی، هنرهای دینی و پژوهشی برگزار می‌شود.

وی برخی از رشته‌های بخش کتبی دانشجویی را برشمرد و یادآور شد: دانشجویان در 10 رشته شامل تفسیر قرآن کریم، زندگانی 14 معصوم (ص)، نماز، زیارت عاشورا و جامعه کبیره، ترجمه انگلیسی، احکام برادران، احکام خواهران، زندگی پیامبر (ص)، ترجمه فارسی قرآن کریم و نهج‌البلاغه به رقابت می‌پردازند.

اقدامی‌معافی، با بیان اینکه در بخش کتبی ویژه استادان نیز رقابت کنندگان می‌توانند در چهار رشته شامل تفسیر قرآن، زندگانی 14 معصوم (ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه و ترجمه انگلیسی قرآن کریم حضور پیدا کنند، ادامه داد: برگزیدگان در مراحل کشوری تجلیل می‌شوند.

به گفته وی، بخش شفاهی مسابقات قرآن و عترت نیز در اوایل دی‌ماه جاری در رشته‌های قرائت به دو روش ترتیل و تحقیق و حفظ برگزار می‌شود.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی به برگزاری مسابقه مذکور در بخش هنرهای دینی و پژوهشی اشاره کرد و ادامه داد: رشته‌های نمایشنامه‌نویسی، طراحی، نقاشی، تذهیب، داستان‌نویسی، شعر، خط و عکس جزو هنرهای دینی و نرم‌افزارهای علوم سیاسی بوده و تحقیقات و وبلاگ‌نویسی قرآنی نیز از رشته‌های هنرهای پژوهشی هستند.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این بخش می‌توانند آثار خود را تا 20 فروردین‌ماه 92 به کانون‌های قرآن و عترت واحدها و مراکز آموزشی خود تحویل دهند، اذعان کرد: در این دوره از مسابقات دانشجویان و استادان در پاسخ به جریان ضد ‌اسلامی هتک حرمت به ساحت پیامبر اسلام (ص)، استقبال کم‌نظیری از رشته زندگی پیامبر (ص) در این دوره از مسابقات داشته‌اند.

اقدامی‌معافی، اقدام دانشجویان و اساتید شرکت کننده در این رشته از مسابقات را نشان‌دهنده بصیرت، بینش دینی و علاقه‌مندی فراوان به شخصیت روحانی و آسمانی رسول اکرم (ص) دانست و یادآور شد: برگزیدگان هر بخش از دوره مسابقات مذکور به مرحله منطقه‌ای و کشوری مسابقات سراسری قرآن و عترت کشور راه می‌یابند.

انتهای پیام/ 84002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول