اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

10 و 11 آذر انجام می‎گیرد

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی در مرکز گلستان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در روزهای 10 و 11 آذرماه سال‌جاری در گرگان خبر داد.

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی در مرکز گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام حسن دارابی در جمع مسئولان برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، با بیان اینکه در این دوره متسابقین در هفت بخش مختلف با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت اظهار داشت: رشته‎های حفظ، قرائت و ترتیل 10 آذر و رشته‎های اذان، ابتهال، مدیحه‎سرایی و همخوانی قرآن 11 آذر در امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه جوانی فرصت عبودیت، انعطاف، خیر و نیکی است خاطرنشان کرد: فصل جوانی نقطه عطف تغییر، تحولات، شکل‎گیری ماهیت و هویت جوانان و عامل سرنوشت‎ساز جوامع است بنابراین اگر برای این فصل از زندگی برنامه‎ریزی صورت نگیرد، فرصت‎ها تبدیل به تهدید خواهند شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه ارزش جوانی به عبودیت و خواندن قرآن است ابراز داشت: خداوند جوانی که در راه خدا و قرآن پرورش یافته است را مورد رحمت خود قرار می‎دهد، هدف از مسابقات قرآنی نیز پیوند دادن نسل جوان با کتاب روشنی‌بخش الهی است.

دارابی با بیان اینکه قرآن بالاترین اثر مکتوب خداوند است تصریح کرد: حفظ این کتاب الهی در ذهن و جان آدمی سبب می‎شود تا تاثیرات آن در زندگی روزمره هویدا شود، تک تک آیه‎های الهی برای انسان‎ها تلنگر است تلنگری که اگر انسان به آن دقیق شود راه هدایت را خواهد یافت.

وی از جوانان خواست تا ارتباط‎شان را با قرآن و حفظ این کتاب بیشتر کنند و اظهار داشت: قرآن مخلوطی از همه رنگ‎هاست، رنگ‎هایی که هر کدام از آنها در یک کتاب در کنار هم جمع شده‎اند و یک رنگین‌کمان را را شکل داده‎اند پس باید در زیر سایه این رنگین‌کمان درس درست زندگی کردن را آموخت.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول