اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کشوری هیئت داوران خواهران مسابقات قرآن کریم:

سطح کیفی حفظ قرآن کریم فراتر از سال‎های گذشته است

خبرگزاری فارس: سرپرست کشوری هیئت داوران بخش خواهران در مسابقات قرآن کریم گفت: خوشبختانه سطح کیفی حفظ و قرائت قرآن فراتر از سال‎های گذشته است.

سطح کیفی حفظ قرآن کریم فراتر از سال‎های گذشته است

منصوره سرمدی در حاشیه برگزاری سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم مرحله استانی که در امامزاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان در حال برگزاری است در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: کسانی که در مسابقات حضور می‎یابند ابتدا به امور معنوی قرآن توجه کرده و سپس به امور ظاهری آن می‎پردازند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سطح کیفی مسابقات قرآن در گلستان بسیار خوب است تصریح کرد: از لحاظ متسابقین و مکان برگزاری مسابقات، سطح خوبی را شاهد بوده‎ایم اما از همه مهمتر، انگیزه درونی متسابقین برای شرکت در مسابقات است.

اگر جامعه‎ای از قرآن جدا شود به گمراهی گرفتار خواهد شد

سرپرست کشوری هیئت داوران خواهران، نزول قرآن را به یک طناب تشبیه کرد و یادآور شد: قرآن وسیله‎ای از طرف خداوند برای نجات بشر است لذا اگر فرض کنیم یک سر این طناب در دست آسمانیان و سر دیگر آن در دست زمینیان است آن وقت در صورت عمل به فرامین آن به حقیقت وجودی خود که آسمانی بودن است خواهیم رسید.

سرمدی با تاکید بر اینکه اگر جامعه‌ای از قرآن جدا شود به گمراهی گرفتار خواهد شد عنوان کرد: تدبر و تفکر در آیات الهی درهای نجات را به سوی انسان‎ها می‎گشاید ولی اگر جامعه‎ای دو سفارش پیغمبر(ص) که همان قران و اهل بیت(ع) است را نادیده بگیرد درهای نجات را به روی خود خواهد بست و در ضلالت فرو می‎رود.

وی با بیان اینکه خداوند اسباب نجات را به وسیله اهل نجات در اختیار بشر قرار داده است متذکر شد: خداوند در سوره بقره فرموده که اگر مردم تقوای الهی پیشه کنند و اطیعوا الله و اطیعوالرسول باشند هم اهل نجات خواهند بود و هم خداوند معلم‎شان خواهد شد همان‎طور که می‎دانیم برای هدایت بشر، معلمی بالاتر از خداوند وجود ندارد.

منقطع شدن از قرآن و اهل بیت(ع) سقوط انسان است

سرپرست کشوری هیئت داوران خواهران بیان داشت: ضلالت و گمراهی و منقطع شدن از قرآن و اهل بیت(ع) در دست انسان‎هاست و اگر خدایی ناکرده انسان به این مرحله برسد به سقوطی که مدنظر شیطان است چنگ خواهد زد.

سرمدی با تاکید بر اینکه اتصال به کلام خدا و تبعیت از ولایت، نجات‎بخش انسان‎هاست ابراز داشت: اگر مسئله معنویت برای متسابقین قرآنی، خانواده، اجتماع و حتی فرد فراموش شود آنها از زیبایی‎های قرآن دور می‎شوند.

وی ادامه داد: وقتی جامعه‎ای خود را از قرآن جدا نداند آن وقت تمام کارها رنگ خدایی به خود خواهد گرفت و زمانی که افراد در مسیر قرآن حرکت کنند برکات از زمین و آسمان برای آنها سرازیر خواهد شد.

تربیت امری تئوری نیست بلکه اکتسابی است

سرپرست کشوری هیئت داوران خواهران از خانواده‎ها خواست تا فرزندان خود را باکرامت بزرگ کنند و ابراز داشت: رفتارهای خانواده اگر درونی و قلبی باشد و تنها به ظاهر سخن بسنده نشود اثر مثبت آن در فرزندان هویدا خواهد شد لذا اگر خانواده‎ها اخلاق قرآنی را در زندگی پیاده کنند یقیناً جامعه‎ای قرآنی خواهیم داشت که از تمام نقشه‎های شوم دشمن در امان خواهند ماند.

سرمدی متذکر شد: تربیت امری تئوری نیست بلکه اکتسابی است و فرزندان آن را باید از خانواده کسب کنند بنابراین وقتی فرزندان باکرامت بزرگ شوند در جامعه نیز با دیگران کریمانه برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه خانواده باید دوست فرزند و نه در مقابل آنها باشد متذکر شد: اگر در مقابل فرزندان جبهه‎گیری شود یقیناً بازتاب منفی در پی خواهد داشت ولی اگر همواره دوست و همراه آنان باشیم فرزندانی سالم تحویل جامعه خواهیم داد.

به ترمیم و احیا بیشتر پرداخته شود/ نقصان‎های جزئی را با نگاه مدبرانه رفع کنیم

سرپرست کشوری هیئت داوران خواهران در خصوص نقاط ضعف برگزاری این دوره از مسابقات نیز بیان داشت: کم و کاستی در همه جا وجود دارد و چیزی که مهمتر است اینکه به ترمیم و احیا بیشتر پرداخته شود لذا باید نقصان‎های جزئی را پیدا کرد و درصدد رفع آن برآمد همچنین نگاه مدبرانه در رفع آن داشت.

سرمدی از مسئولان برگزاری مسابقات خواست برای بچه‎های کوچک که وارد محافل قرآن می‎شوند هدیه‎ای در نظر گرفته شود و اظهار داشت: بچه‎ها وقتی به این فضاها وارد می‎شوند و زمانی که هدیه‎ای دریافت می‎کنند می‎پندارند که هدیه از قرآن گرفته‎اند و همین امر سبب ترغیب و تشویق آنها به قرآن خواندن می‎شود.

وی در پایان گفت: باید تلاش کنیم تا با شیوه‎های مناسب فرزندان خود را به فرهنگ قرآنی پیوند دهیم.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول