اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز بهداشت قلعه‌گنج:

قلعه‌گنج بیمار شناسایی شده مبتلا به ایدز ندارد

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز بهداشت شهرستان قلعه‌گنج گفت: در این شهرستان مورد شناسایی شده بیماری ایدز وجود ندارد.

قلعه‌گنج بیمار شناسایی شده مبتلا به ایدز ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج اسد احمدی ظهر امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان با اشاره به اهمیت بیماری ایدز و جدی بودن این مقوله اظهار داشت: برنامه‌های پیشگیری و ریشه‌کن کردن آن به شکل ملی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه گلبول‌های سفید خونی زندگی می‌کنند و در خارج از بدن به سرعت از بین می‌روند، افزود: جرم و بزهکاری همیشه در زیرپوست شهر وجود دارد و باید مردم در این زمینه آگاهی‌ و آموزش‌های لازم را داشته باشند.

احمدی با بیان اینکه در شهرستان قلعه‌گنج مورد شناسایی شده بیماری ایدز وجود ندارد، تصریح کرد: ویروس ایدز به آرامی آغاز به تکثیر می‌کند و سیستم دفاعی بدن را مورد حمله قرار می‌دهد و با یک بیماری ویروسی، سرماخوردگی و یا بیماری قارچی فرد به مخاطره جدی می‌افتد.

وی با بیان اینکه یک بیمار مبتلا به ایدز می‌تواند، مانند سایر افراد در جامعه زندگی کند و هیچ نیازی به قرنطینه و جداسازی وی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امید به زندگی در مناطق مختلف جهان با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده است و با شیوع بیماری ایدز این امیدواری کاهش محسوس داشته است.

سرپرست مرکز بهداشت قلعه‌گنج با بیان اینکه این ویروس در کشور ما هم نفوذ پیدا کرده است، اما با راهکارهای مناسب و پیشگیرانه در کنترل این بیماری خطرناک تا حدودی موفق بوده‌ایم، گفت: این میزان تلاش کافی نیست و همت بیشتری را در این راستا می‌طلبد.

احمدی با بان اینکه این بیماری برای خواص و عوام ممکن است وجود داشته باشد و نتیجه یک اشتباه ساده است که باید آموزش‌های بیشتری در این زمینه ارائه شود، افزود: جوانان جامعه‌ساز هستند و امید به زندگی در این قشر از جامعه باید تقویت شود و این آموزش‌ها در جامعه باید به شکل آبشاری ارائه شود.

وی با در خواست تشکیل کمیته مبارزه و پیشگیری ایدز در شهرستان قلعه‌گنج از اداره‌ها و نهادهای این شهرستان خواست تا نماینده‌های فعال در این کمیته داشته باشند.

احمدی خاطرنشان کرد: صدا و سیمای استان کرمان طبق تعهدهای خود باید نسبت به آموزش و اطلاع‌رسانی اقدام کند که هنوز در این زمینه کار آغاز نشده است.

انتهای پیام/80004/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول