اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

اصفهان کمترین میزان شیوع ایدز تزریقی را دارد

خبرگزاری فارس: مشاور دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در کاهش آسیب‌های ایدز گفت: استان اصفهان در مقایسه با استان‌های هم‌جوار خود مانند فارس، لرستان و کرمانشاه کمترین مقدار شیوع بیماری ایدز توسط سرنگ را به خود اختصاص داده است.

اصفهان کمترین میزان شیوع ایدز تزریقی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان رامین رادفر در نشست خبری خود با رسانه‌های مختلف گروهی اظهار کرد:  اعتمادسازی سیستم‌های بهداشتی برای جذب مبتلایان و درمان بدون ترس از سرزنش آنها ضروری است که این امر با موفقیت در اصفهان انجام شده است.

وی با بیان اینکه دوره مخفی ایدز 10 تا 15 سال طول می‌کشد، تاکید کرد: اگر یک جوان 22 ساله  مبتلا به این بیماری باشد پس از گذشت 10 سال به طور حتم این بیماری را به همسر و فرزندانش سرایت می‌دهد بنابراین پیشگیری بهترین راهکار دوری از این بیماری است.

مشاور دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در کاهش آسیب‌های ایدز با بیان اینکه تهمت و تبعیض یکی از مشکلاتی است که درباره بیماران مبتلا با آن مواجه هستیم، تصریح کرد: در کشورهای آفریقایی با وجود همه‌گیری بالای این بیماری این مشکل مواجه وجود ندارد اما در کشور ما که شیوع ایدز به نسبت دیگر کشورها در ان پایین است، این مسئله سبب شده گروه‌های پرخطر از دید ما پنهان ‌شوند.

*‌ شیشه، بالاترین آمار تأثیر غیرمستقیم مخدرها بر شیوع ایدز

وی با بیان اینکه  بین ماده مخدر شیشه بالاترین مهار گسیختگی و به دنبال آن افزایش ابتلا به ایدز را به خود اختصاص داده است، گفت: فرهنگ‌سازی درباره استفاده از مواد مخدر اکس در نوشابه‌‌ها، استفاده ناخودآگاه برخی جوانان در مهمانی‌ها و پارتی‌ها از آن و مسایلی که به دنبال دارد همانند ابتلای به ایدز ضروری است.

رادفر تاکید کرد: کنترل همه‌گیر و به موقع بیماری ایدز در اصفهان سبب شده شیوع  تزریقی این بیماری کمتر از  2 درصد باشد.

انتهای پیام/63001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول