اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیشگیری از ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

استان اصفهان 527 بیمار مبتلا به ایدز دارد

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول برنامه ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در استان اصفهان 527 مورد ایدز شناسایی شده است که از این تعداد 463 نفر را مردان به خود اختصاص داده‌اند.

استان اصفهان 527 بیمار مبتلا به ایدز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان مرجان مشکاتی ظهر امروز در نشست خبری خود با رسانه‌های مختلف اظهار کرد: 73 درصد آمار ایدز در اصفهان مربوط به تزریق با سوزن و سرنگ مشترک و 16 درصد نیز از طریق ارتباط جنسی بوده است.

وی با اشاره به اینکه 0.9 درصد از بیماران ایدز نوزادانی بودند که از طریق مادران خود آلوده شده‌اند، تاکید کرد: موج اول انتقال ایدز در ایران مربوط به سال 1366 بوده و توسط فرآورده‌های خونی انجام شده و موج دوم نیز مربوط به سال 1374 است که با سرنگ مشترک آغاز شد.

کارشناس مسئول برنامه ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: موج سوم انتقال ایدز در دوران معاصر و از طریق ارتباط جنسی است و در حال حاضر تعداد بانوان مبتلا به ایدز در حال افزایش است که بیشتر آنها از طریق همسران خود بیمار می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشاوره و آزمایش داوطلبانه بیماران مشکوک به ایدز راهی برای بهتر زندگی کردن است، اظهار کرد: آزمایشات ایدز شامل دو مرحله است و به صورت رایگان در مراکز مشاوره دانشگاه اصفهان انجام می‌شود.

مشکاتی تاکید کرد: برای مبارزه و پیشگیری از ایدز پنج کمیته مراقبت و درمان، حمایت اجتماعی، ارزشیابی، کاهش آسیب و آموزش و اطلاع رسانی تشکیل شده است که این پنج کمیته از حمایت‌های استانداری اصفهان برخوردار هستند.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول