اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش و جذب سازمان انتقال خون استان اصفهان:

ابتلا به ایدز از طریق فرآورده‌های خونی نادر است

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش و جذب سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: امروز فرآورده‌های خونی از ایمنی بالایی برخوردار هستند و خطر ابتلا به ایدز از طریق فرآورده‌های خونی نادر است.

ابتلا به ایدز از طریق فرآورده‌های خونی نادر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان زهرا مسائلی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: پذیرش افراد خواستار اهدای خون به وسیله سیستم رایانه‌ای در سطح استان کنترل می‌شود که این امر راهی برای حفظ سلامت خون محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه  در هر بار خون گیری حتی در فواصل کم از افراد به طور حتم تست HIV نیز انجام می‌شود، تأکید کرد: آموزش عدم اهدای خون به افرادی با رفتار‌های مخاطره‌آمیز و جذب افراد سالم جامعه برای خون‌دهی منظم ضروری است.

مسئول آموزش و جذب خون سازمان انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: در روند اهدای خون مرحله‌ای به نام خود حذفی محرمانه درخواست‌کنندگان اهدای خون وجود دارد که در طی آن خود شخص به صورت داوطلبانه اظهار می‌کند که آیا خونی که از وی گرفته شده مورد استفاده قرار بگیرید یا خیر که اگر جواب وی منفی باشد بدون هیچ آزمایشی این خون دور ریخته می‌شود.

وی با بیان اینکه برای حفظ سلامت خون راهکارهایی در سطح بین‌الملل تعریف شده است که ایران نیز به دقت این قوانین را رعایت می‌کند، ادامه داد: امروز خون و فرآورده‌های خونی از ایمنی بالایی برخوردار هستند و در هر 2 تا 4 میلیون واحد خون گرفته شده از افراد تنها یک مورد خطر ابتلا به بیماری ایدز وجود دارد.

انتهای پیام/63001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول