اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت:

رسانه‌ها در مقابله با ایدز نقش مهمی دارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت گفت: رسانه‌ها و مطبوعات برای فرهنگ‌سازی در راستای مقابله با بیماری ایدز نقش مهمی دارند.

رسانه‌ها در مقابله با ایدز نقش مهمی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سید دادخدا حسینی عصر امروز در جلسه ستاد سلامت این شهرستان اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در هفته اطلاع‌رسانی بیماری ایدز این جلسه با درخواست مرکز بهداشت برگزار شده است.

وی یکی از وظایف حکومت در کنار تأمین امنیت را تأمین سلامت جامعه دانست و افزود: تأمین سلامت به تنهایی از عهده نهادها و دستگاه‌های خاصی بر نمی‌آید، بلکه مشارکت همه‌جانبه مردمی را می‌طلبد.

حسینی لازمه این مشارکت همگانی را فرهنگ‌سازی و اطلاع‌‌رسانی دقیق و مستمر ذکر و تصریح کرد: در صورت استمرار این اطلاع‌رسانی مقابله با تهدیدهای سلامت جسمی و روحی افراد ممکن و کارساز است.

وی با بیان اینکه حتی نجات یک نفر از بیماری ایدز بسیار مؤثر است، ابراز داشت: در برابر برخی بیماری‌ها که به صورت نازیبا مطرح و به مبتلایان آن برچسب زده می‌شود، مقاومت صورت می‌گیرد و در راستای مبارزه و پیشگیری آن استقبالی صورت نمی‌گیرد.  

حسینی با تأکید بر بسترسازی مناسب در جامعه عنوان کرد: تا زمانی که به این بیماران با دید نامطلوب نگریسته می‌شود در برابر درمان و پیشگیری از آن نیز مقاومت می‌شود و همین امر موجب بروز فاجعه در جامعه می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل علم و اطلاعات کافی در زمینه بیماری ایدز بیشترین رسالت را در زمینه مقابله با این بیماری دارد، گفت: باید این موضوع به صورت ویژه توسط مجموعه بهداشتی درمانی شهرستان پیگیری شود.

حسینی، محرک تمام پیشرفت‌های کشور را نیروی انسانی آن خواند و بیان داشت: با توجه به اینکه نیروی انسانی فعال آینده مملکت را می‌سازد، اگر با عدم‌اطلاع‌رسانی در این زمینه از بین برود، کشور نیز متلاشی شده و دیگر دشمنان نیاز به هیچ ابزاری برای مقابله با نظام نیاز ندارند.

وی با درخواست از رسانه‌ها و مطبوعات برای فرهنگ‌سازی در راستای مقابله با بیماری ایدز اذعان داشت: همچنین در سربرگ نامه‌های اداری باید جملات و شعارهای ویژه مقابله با این بیماری درج شود.

حسینی خاطرنشان کرد: به ویژه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید در این هفته با استفاده از کارشناسان و متخصصان امر، جلسه‌هایی برای دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار کرده تا آنها را از خطرهای بیماری ایدز آگاه کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید به مبتلایان بیماری ایدز به عنوان مجرم نگریست، اظهار داشت: بهزیستی نیز نقش بسیار مؤثری در مقابله با این بیماری دارد و می‌طلبد، جلسه‌های ویژه‌ای برای مددجویان خود برگزار کند.

انتهای پیام/80001/ق/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول