اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بابل:

مشکل اصلی بیماری ایدز پنهان‌کاری است / آمار دقیق نداریم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی فرماندار بابل گفت: مشکل اصلی بیماری ایدز تا اندازه‌ای به پنهان‌کاری مسئولان برمی‌گردد.

مشکل اصلی بیماری ایدز پنهان‌کاری است / آمار دقیق نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل محمد زاهدپاشا پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد هفته اطلاع‌رسانی از بیماری ایدز اظهار داشت: آمار دقیقی درباره میزان مبتلایان به ایدز در جامعه وجود ندارد و باید در پی آمار دقیق‌تری باشیم.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله درباره بیماری ایدز تهدید شیوع این بیماری در جامعه است که تاثیر زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله بخش امنیت اجتماع، صنعت و توسعه کشور دارد.

زاهدپاشا بیان داشت: مشکل اصلی این بیماری تا اندازه‌ای به پنهان‌کاری مسئولان برمی‌گردد، مسئولان برنامه سیاستی مناسبی در مقابله با این بیماری نداشتند گر چه اصل قضیه، اثبات وجود بیماری در جامعه است.

وی تصریح کرد: گر چه مشکل اشتغال، بیکاری، مسائل خانوادگی، افزایش سن ازدواج، طلاق، موادمخدر و اقدامات غیراخلاقی در جامعه را نمی‌توان انکار کرد ولی می‌توان اقداماتی درباره سلامت جامعه داشت.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بابل گفت: گر چه برنامه‌های خوبی در زمینه آموزش انجام گرفت، اما در هفته اطلاع‌رسانی ایدز باید تلاش مضاعفی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه صورت گیرد.

وی آموزش مدیران اجرایی را مقدم بر هر اقدامی دانست و افزود: آموزش دستگاه‌ها و مدیران اجرایی شهرستان در رأس امور قرار گرفته و باید آموزش ببینند زیرا هر چه بیشتر از خطرات آن مطلع باشند اقدامات بهتر و بیشتری انجام می‌گیرد که این امر نیاز به مشارکت عمومی دارد.

زاهدپاشا اذعان داشت: شیوع بیماری ایدز مانند کار انتحاری در حال گسترش است و لایه‌های مختلفی را درگیر کرده است.

وی به نقش مهم مسئولان در کنترل بیماری اشاره و بیان داشت: شرط اول کنترل این بیماری افزایش اطلاعات مسئولان است.

این مسئول افزود: آموزش و پرورش، بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی، خانه بهداشت، روحانیون، ائمه جمعه، مطبوعات، بهزیستی، اداره زندان و شهرداری‌ها در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی جامعه تاثیر بسزایی دارند.

زاهدپاشا به انتقال آسان و سریع این بیماری اشاره و تصریح کرد: چون راه انتقال این بیماری مختلف است لایه‌های مختلفی را هم درگیر می‌کند، انتقال آن نیز بسیار آسان و اثربخشی آن بسیار خطرناک است.

وی اضافه کرد: بهترین و اثرگذارترین راه مبارزه با این بیماری پیشگیری است. باید جلوی این بیماری گرفته شود و افراد مبتلا که حضورشان در جامعه به صلاح جامعه نیست زیر پوشش قرار گرفته و دستگاه‌های اجرایی با همکاری و مشارکت عمومی به اسکان و اشتغال این بیماران توجه کنند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بابل همچنین از برگزاری نمایشگاه و سمینار آموزشی در سه منطقه بابل، بندپی شرقی و بندپی غربی خبر داد.

انتهای پیام/86009/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول