اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل:

درمان بیماری ایدز هزار میلیارد تومان برآورد شد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد: بار اقتصادی درمان بیماری ایدز تنها برای 10 درصد از بیماران HIV، هزار میلیارد تومان برآورد شد.

درمان بیماری ایدز هزار میلیارد تومان برآورد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل حسن اشرفیان صبح امروز در جلسه ستاد هفته اطلاع‌رسانی از بیماری ایدز، مهم‌ترین مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی این بیماران که زیر پوشش مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری معاونت بهداشتی هستند را بی‌سرپناهی، مشکلات شغلی، انگ اجتماعی و مشکلات مالی دانست.

وی افزود: برای جلوگیری و مقابله با این بیماری خطرناک همکاری تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها بسیار ضروری است.

این مسئول تصریح کرد: به دلیل عدم آگاهی قشر جوان جامعه از سه راه سرایت بیماری HIV و ایدز از طریق سرنگ و سر سوزن آلوده در معتادان تزریقی، تماس جنسی محافظت نشده و از مادر به جنین و همچنین شیوع باورهای نادرست در مورد این بیماری که گمان می‌رود ایدز فقط برای دیگران بوده و مختص افراد فاسد و منحرف است سبب افزایش این بیماری در جامعه می‌شود.

اشرفیان تصریح کرد: بار اقتصادی درمان این بیماری تنها برای 10 درصد از بیماران HIV، هزار میلیارد تومان برآورد شده، در حالی که می‌توان این معضل را با آموزش به یک هزارم تا یک و 25 صدم هزینه مافوق تقلیل داد.

مسئول آموزش سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز به برنامه‌های مهم هفته اطلاع‌رسانی ایدز اشاره و اظهار داشت: تهیه بسته آموزشی، برگزاری جلسات منسجم در فرمانداری شهرستان با حضور ارگان‌های ذیربط، آشنایی مزدوجان در مرکز مشاوره ازدواجی امیرکلا درباره آموزش بیماری HIV و ایدز است.

خدیجه فلاح افزود: همچنین هماهنگی برای دعوت از رابطان بهداشت در 15 آذر روز رابط و آموزش لازم به آنها، هماهنگی برای برگزاری همایش یک روزه در زندان شهرستان در هفته اطلاع‌رسانی ایدز، تهیه متون آموزشی برای دانشجویان، دانش‌آموزان، آرایشگران و هماهنگی برای آموزش آرایشگران با همکاری اتحادیه آرایشگران، ارسال متن آموزشی جوانان و ایدز به مدارس راهنمایی و دبیرستان شهرستان، ارسال متن آموزشی رویکرد دینی در کنترل همه‌گیری ایدز به مراکز بهداشتی درمانی، درخواست سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌ها است.

وی افزود: ارسال سئوال پیامکی به همشهریان در هفته اطلاع‌رسانی ایدز، هماهنگی برای برگزاری مسابقه نقاشی در سطح مدارس راهنمایی و دبیرستان در هفته اطلاع‌رسانی، هماهنگی برای ارسال پمفلت و اطلاعیه به پایانه‌های شهرستان، برگزاری سمینار یک روزه ایدز در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برای کارشناسان و پزشکان بهداشتی درمانی و پزشکان بخش خصوصی و دولتی از دیگر اقدامات مهم در هفته اطلاع‌رسانی ایدز است.

فلاح تصریح کرد: معرفی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، مشاوره رایگان، آزمایش HIV رایگان برای گروه پرخطر و در صورت زیر پوشش قرار گرفتن افراد HIV، درمان نیز رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری پاسخگوی همشهریان است تصریح کرد: شعار امسال هفته اطلاع‌رسانی با مشاوره و آزمایش اچ آی وی بیشتر بدانیم تا بهتر زندگی کنیم است.

انتهای پیام/86009/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول