اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت دانشکده علوم پزشکی آبادان هشدار داد

کاهش رنج سنی بیماری ایدز در کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: رنج سنی بیماری ایدز در کشور کاهش پیدا کرده است.

کاهش رنج سنی بیماری ایدز در کشور

مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: رنج سنی بیماری ایدز در کشور در حال کاهش بوده و این زنگ‌های خطر را برای این بیماری به صدا درمی‌آورد.

وی افزود: در حال حاضر آمار آخرین مبتلایان به ایدز در کشور 24 هزار و 297 نفر اعلام شده که از این تعداد 90.2 درصد را آقایان و 9.8 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان ادامه داد: آمار تعداد مبتلایان به ایدز در رده سنی 25 تا 35 بیشتر از رده‌‌های سنی دیگر مشاهده شده و این نشانی بر کاهش رنج سنی این بیماری در کشور است.

وی همچنین در خصوص مهمترین راه‌های انتقال ایدز در کشور گفت: در گذشته یکی از راه‌های اصلی انتقال بیماری از طریق تزریق‌ بود ما در حال حاضر آمار مربوط به رابطه‌های جنسی پرخطر در حال افزایش است.

*نوزاد متولد شده با بیماری ایدز در آبادان وجود ندارد

جعفری ادامه داد: در شهرستان آبادان نوزادهای متولد شده با بیماری ایدز مشاهده نشده و در این رابطه با اندیشیدن تدابیر خاص در طول دوران بارداری مادر از تولد نوزاد همراه با بیماری ایدز جلوگیری شده است.

وی افزود: مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری نیز در شهرستان فعال بوده که با حضور یک روانشناس و کارشناس بهداشت مشاوره‌های لازم در این زمینه به افراد داده می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان با اشاره به نحوه درمان بیماران ایدزی در شهرستان آبادان گفت: افراد درگیر با این بیماری بعد از انجام آزمایشات لازم اسم و مشخصات‌شان در لیست مربوطه ثبت شده و هرسه ماه یکبار آزمایشات افراد بیمار ادامه دارد.

وی اضافه کرد: افرادی که نیاز به مصرف داروهای مخصوص این بیماری داشته باشند به صورت رایگان این داروها را دریافت کرده و برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری تدابیر لازم اندیشیده می‌شود.

جعفری در پایان گفت: پیشگیری در همه نوع بیماری از درمان بهتر است و در این مورد خاص نیز شناختن راه‌های انتقال این بیماری برای جلوگیری از مبتلا شدن افراد دارای اهمیت ویژه‌ای است.

انتهای پیام/72002/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول