اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت جیرفت:

24 بیمار مبتلا به ایدز در جیرفت شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: در سطح شهرستان جیرفت 22 نفر مرد و دو نفر زن به بیماری ایدز مبتلا هستند.

24 بیمار مبتلا به ایدز در جیرفت شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، لطفعلی مسلمی عصر امروز در جلسه ستاد سلامت این شهرستان اظهار داشت: هر ساله از 10 تا 16 آذر ماه هفته مبارزه با بیماری ایدز نام‌گذاری شده است که استراتژی مقابله با آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های کاهش آسیب‌ها، حمایت اجتماعی و کاهش و ارزشیابی برای مقابله با بیماری ایدز افزود: وزارت بهداشت در کلان کشور این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

مسلمی بیشترین گروه آسیب‌پذیر در مقابل بیماری ایدز را دانشجویان دانست که بزرگترین جمعیت جوان کشور را تشکیل می‌دهند و تصریح کرد: در سطح شهرستان جیرفت 22 نفر مرد و دو نفر زن به این بیماری مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه 14 نفر از این افراد شهری و 10 نفر روستایی ابراز داشت: 12 نفر از این مردان مبتلا به بیماری ایدز مجرد و 9 نفر متأهل بوده و دو بیمار زن نیز مطلقه هستند.

مسلمی با اشاره به برنامه‌های مرکز بهداشت شهرستان برای مقابله با این بیماری عنوان کرد: با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان در مقاطع متوسطه جلسه‌هایی پیرامون بیماری ایدز برای دانش‌آموزان برگزار شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت با بیان اینکه این مرکز آمادگی برگزاری جلسه با حضور پزشکان و کارشناسان برای کارکنان اداره‌ها و نهادها را دارد، گفت: چاپ تعداد زیادی بنر، تبلیغات پیام‌های بهداشتی در تلویزیون شهری، توزیع یک‌هزار بروشور در میان دستگاه‌های اجرایی و ... از جمله اقدامات انجام شده است.

مسلمی بیان داشت: کارگاه آموزشی ویژه مدیران مقطع راهنمایی، مربیان بهداشت و دبیران علوم و زیست‌شناسی مدرسه‌ها و همچنین یک کارگاه ویژه تمام کارکنان بهداشتی در سطح روستاها نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80001/ق/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول