اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تهیه اساسنامه بنیاد ملی میرزا کوچک جنگلی ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابلاغ تهیه اساسنامه و آیین‌نامه بنیاد ملی میرزا کوچک جنگلی خبر داد.

تهیه اساسنامه بنیاد ملی میرزا کوچک جنگلی ابلاغ شد

سید محمد حسینی امروز در حاشیه نخستین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زیبا کنار شخصیت‌هایی مانند میرزا کوچک جنگلی را ماندگار خواند و اظهار کرد: شخصیت‌های بزرگی مانند میرزا کوچک جنگلی برای منافع شخصی قیام نکردند بلکه نهضت آنها با انگیزه الهی، سربلندی مردم و خدمت به جامعه بود.

وی به روحیه استقلال‌طلبی میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و افزود: میرزا کوچک جنگلی اهل مبارزه، شهامت و رشادت بود.

حسینی با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی از دخالت بیگانگان به ویژه روس و انگلیس در کشور جلوگیری کرد، گفت: میرزا کوچک جنگلی پایبند اعتقادها بود و این ویژگی او را محبوب دل‌ها کرد.

عضو ستاد برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی خاطرنشان کرد: میرزا کوچک جنگلی با استبداد داخلی مبارزه کرد و مسلکی که در پیش گرفته بود، بسیار ارزشمند بود.

وی میرزا کوچک جنگلی را فردی سیاستمدار دانست و تصریح کرد: میرزا کوچک جنگلی حاضر شد در راه اعتقاد و سیاست‌های دینی به شهادت برسد.

حسینی، میرزا کوچک جنگلی را مورد احترام مردم خواند و یادآور شد: مظلومیت، غربت و تنهایی از میرزا کوچک جنگلی شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ ساخت.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به نخستین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی اضافه کرد: کنگره مذکور آغازی برای فعالیت‌های گسترده به منظور جمع‌آوری کتاب‌ها، مقاله‌ها و اسناد مربوط به میرزا کوچک جنگلی است.

حسینی زمینه فعالیت نهضت میرزا کوچک جنگلی را بسیار گسترده نامید و تصریح کرد: آثاری که تاکنون پیرامون زندگی میرزا کوچک جنگلی جمع‌آوری شده کافی نیست ضمن اینکه یک سریال از زندگی میرزا کوچک جنگلی ساخته شده است و در این باره می‌توان اقدام‌های متنوعی را انجام داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خواستار تشکیل بنیاد ملی میرزا کوچک جنگلی شد و اظهار کرد: دستور تهیه اساسنامه و آیین‌نامه ملی میرزا کوچک جنگلی ابلاغ شده است و شورای فرهنگ عمومی کشور از این امر حمایت می‌کند.

وی بر پژوهش زندگی اطرافیان میرزا کوچک جنگلی تاکید کرد و گفت: پژوهش درباره شخصیت میرزا کوچک جنگلی به عنوان افتخاری در تاریخ کشور ثبت و ضبط می‌شود.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول