اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد

احیای اصل هشتم قانون اساسی مهم‌ترین رسالت امروز مجلس

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین ضمن انتقاد از بی‌تفاوتی نسبت به اصل هشتم قانون اساسی در سال‌های گذشته گفت: مهم‌ترین رسالت امروز مجلس احیای اصل هشتم قانون اساسی است.

احیای اصل هشتم قانون اساسی مهم‌ترین رسالت امروز مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه اول نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به درس‌های نهضت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: نخستین درس این نهضت احیای سنت نبوی بود.

درس عاشورا درس عزت است

امام جمعه موقت ورامین با اشاره فساد دستگاه خلافت و رهبری اظهار داشت: پس از قیام جامعه اسلامی اهل باطل و زمام‌داران باطل را شناختند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: حرکت امام حسین (ع) سبب شد تا ابد لعن و نفرین بر یزید در تاریخ بماند.

وی درس دیگر مکتب عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امام حسین (ع) فرمودند «برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند»، این برای ما درس است، مسلمان با مشاهده منکر باید اقدام کند.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه درس عزت به عنوان یکی از دروس عاشورا تصریح کرد: مسلمان باید عزیز باشد، عزتمند زندگی کند، وجود مبارک حضرت سیدالشهدا (ع) عزتمندی را به جهان بشریت تعلیم دادند، شعار کلیدی «هیهات من الذله» امام حسین (ع) امروز شعار تمام آزادگان جهان است.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: از دیگر درس‌های مهم عاشورا احیاء فرهنگ شهادت است، نترسیدن از کمی نفرات است، این قیام به امت اسلام و اهل حقیقت آموخت از کمی عده نترسند، همواره پیروزی با تعداد زیاد نیست، شاید در آن مقطع این‌طور تلقی شد که امام حسین (ع) شکست خورد اما همگان دیدند پیروز حقیقی حضرت سیدالشهدا (ع) بود.

وی در ادامه گفت: در عاشورا خون بر شمشیر پیروز شد، این پیروزی از درس‌های حیات‌بخش کربلا است، همواره قدرت مادی و تجهیزات نظامی سبب پیروزی نمی‌شود، در جریان غزه مشاهده کردید یک ملت در برابر یک رژیم تا دندان مسلح پیروز میدان شد، این پیام عاشورا است.

تحریم‌های اقتصادی از جنس بستن آب بر امام حسین (ع) است

محمودی در ادامه درس‌های عاشورا گفت: نهراسیدن از محاصره اقتصادی و نظامی از دیگر درس‌های عاشورا است، بالاخره دشمنان از ابزارهای محتلف برای تضعیف حق و حقیقت بهره می‌گیرند، نباید در برابر این ابزارها ترس به خود راه داد، در طول تاریخ این ابزارها بوده است، تحریم‌های اقتصادی از جنس بستن آب بر امام حسین (ع) است، آن روز آب را بر امام و یاران و خانواده ایشان بستند اما امام (ع) هرگز هراس به دل راه نداد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: اهل بیت علیهم‌السلام بعد از عاشورا اسیر شدند، اما همواره عزت خود را حفظ کردند، امروز هم همین‌طور است، دنیای کفر و شرک و نفاق نظام و ملت ما را تحریم اقتصادی می‌کنند، باید هوشیار باشیم و با درس گرفتن از مکتب عاشورا و پرداختن به اقتصاد مقاومتی در برابر این هجوم دشمنان ایستادگی کنیم.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: درس دیگر عاشورا ولایت‌مداری و حمایت از امام زمان خود است، یاران امام حسین (ع) ولایت‌مداری خود را به بهترین شکل به نمایش گذاشتند و علی‌رغم سختی‌ها و مصائبی که به آنها رسیده بود دست از امام خود نکشیدند.

راه توبه باز است، افرادی که لغزیدند بازگردند

امام جمعه موقت ورامین گفت: دنیا لغزش‌گاه خطرناکی است، کسانی که لغزیدند در برابر حضرت سیدالشهدا (ع) قرار گرفتند، آن افراد اهل قبله و نماز هم بودند، در ظاهر ادعای مسلمانی می‌کردند اما در برابر امام زمان خود ایستادند، دنیاطلبی داشتند، مراقب باشید، این لذات زودگذر دنیا و هواهای نفسانی ما را از مسیر حق و ولایت جدا نکند.

حجت‌الاسلام محمودی تاکید کرد: اگر هم لغزش حاصل شد راه بازگشت و توبه باز است، حر بن یزید ریاحی از جمله افرادی بود که بازگشت، توبه کرد و در نهایت هم شهید شد، توابین و افرادی که پس از واقعه عاشورا توبه کردند هرچند عمل به هنگام انجام ندادند و شرایط را درست درک نکردند اما در نهایت بازگشتند، افرادی که در فتنه لغزشی داشتند به دامان دین و ولایت بازگردند.

وی در ادامه با تقدیر از حرکت بسیج به عنوان الگوی ملل آزاده تقدیر کرد و افزود: رهبری عزیز از بسیج به‌عنوان معجزه انقلاب اسلامی یاد کردند، بسیج ضامن تداوم انقلاب اسلامی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب در تمام زمینه‌ها بوده و هست، بسیجیان به‌عنوان سربازان ولایت در تمام عرصه‌ها حضور فعال داشته و دارند.

مهم‌ترین رسالت امروز مجلس احیای اصل هشتم قانون اساسی است

محمودی با اشاره به 10 آذر سالروز شهادت آیت‌الله شهید مدرس بیان داشت: یاد این مجاهد عظیم‌الشان که با شجاعت تمام در برابر رضا شاه قلدر ایستاد گرامی باد، دلسوزی برای مردم و دفاع از دین از ویژگی‌های بارز شهید مدرس است، نمایندگان مجلس هم با الگوگیری از شیوه مدرس، سازش ناپذیری را از ایشان یاد بگیرند.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: البته مجلس ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی منشاء خیرات و برکات بوده است، مجلس همواره در نظام اسلامی جایگاه رفیعی داشته است، امروز از مجلس توقع است در راستای مطالبات مردم و هدایت‌های رهبری عمل کنند، یکی از اصول که بر زمین مانده است اجراء اصل هشتم قانون اساسی است.

وی که سخنانش با تکبیرهای نمازگزاران تائید می‌شد، افزود: امام حسین (ع) برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، مهمترین رسالت امروز مجلس احیاء اصل هشتم قانون اساسی است، امید است این مجلس با احیاء این اصل برای خود باقیات صالحات بگذارد.

عوامل شیوع ایدز

خطیب امروز جمعه ورامین به روز جهانی مبارزه با ایدز اشاره کرد و ادامه داد: دو عامل عمده در شیوع این بیماری نقش دارند، یکی اعتیاد به مواد مخدر و دیگری روابط ناسالم اجتماعی، هر دو جهت هم جهاتی است که استکبار جهانی از آنها استفاده می‌کند، علمای اسلام استعمال مواد مخدر را حرام می‌دانند اما دنیای استکبار با سرمایه‌گذاری کلان بر مواد مخدر برخی افراد را گرفتار کرده است.

وی تصریح کرد: شیوع روابط نا‌سالم اجتماعی نیز امروز توسط شبکه‌های ماهواره‌ای غرب بر آن دامن زده می‌شود، می‌خواهند فرهنگ ما را بگیرند و فرهنگ سخیف خود را جایگزین کنند و ملت‌ها و دولت‌ها را به زانو در آورند، امروز همه اقشار جامعه و مسئولان احساس تکلیف بیشتری داشته باشند تا در برابر توطئه‌های دنیای استکبار واکسینه شویم.

دانشجویان اجازه بهره‌برداری از پایگاه علمی دانشگاه را به مزدوران نمی‌دهند

امام جمعه موقت ورامین روز دانشجو را مورد اشاره قرار داد و افزود: 16 آذر روز دانشجو است، دانشجویان همواره از پیشروان نهضت امام راحل بوده و هستند، باید توجه داشت که همواره افراد و جریاناتی بودند که می‌خواستند از پایگاه علمی دانشگاه در جهت مقاصد شوم خود بهره‌برداری کنند، اما دانشجویان هوشیار هستند و این اجازه را نمی‌دهند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: فتنه 78 و 88 را فراموش نکرده‌ایم، برخی افراد زیر تابلو اصلاحات مزدوری بیگانه را می‌کردند، دانشگاه‌ها هوشیارند و دانشجویان با درخشش در عرصه‌های علمی بیش از پیش عزت و عظمت کشور در عرصه‌های فناوری و علمی را موجب خواهند شد.

مظلومیت غزه گنبد آهنین را فرو ریخت

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه جنگ هشت روزه غزه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: پیروزی غرور آفرین ملت مسلمان غزه جهانیان را در بهت و حیرت فرو برد، رژیم صهیونیستی به خیال خام خود می‌خواستند پیروز این میدان بوده و زمینه را برای انتخابات آتی فراهم سازند اما مظلومیت غزه گنبد آهنین را فرو ریخت و نشان داد علی‌رغم ادعاهای پوشالی صهیونیست‌ها ملت غزه توان مقاومت در برابر این رژیم سفاک را دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: این شکست سبب شد وزیر دفاع رژیم صهیونیستی استعفا دهد، البته ما این توصیه را به همه مسئولان صهیونیست داریم.

امام جمعه موقت ورامین در پایان عملکرد مجامع بین المللی در برابر این جنایات را شرم‌آور دانست و تصریح کرد: این عملکرد توجیه ناپذیر است، این‌ها که در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند از شورشیان سوریه و جریان وهابیت و سلفی‌گری حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/2462/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول