اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اردبیل:

ضعف نظارت در ساخت و ساز‌ها قابل گذشت نیست

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: ضعف نظارت بر ساخت و سازها از سوی مهندسان ناظر چیز قابل گذشت نیست که بخواهیم به سادگی از کنار آن بگذریم.

ضعف نظارت در ساخت و ساز‌ها قابل گذشت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل سالار شاکر ظهر امروز در نشست اعضای شورای شهر اردبیل با هیئت مدیره جدید نظام مهندسی اردبیل اظهار داشت: خود بنده به عینه مشاهده کرد‌ه‌ام که مهندس ناظر و تایید کننده حتی حاضر نیست یکبار به ساختمان در حال احداث سرکشی کند و نکات ضعف و نقص آن را به صاحب ملک گوشزد کند.

وی تصریح کرد: ما به سختی می‌توانیم مهندسان ناظر و مجموعه‌های نظارتی در این حوزه را که مورد تایید نظام مهندسی ساختمان هستند پای کار بیاوریم و به آنها اعلام کنیم که باید از سر دلسوزی و انجام تعهد تخلفات احتمالی را گوشزد کنند و یا آن را متذکر شوند به طوری که این مهندسان تنها با خواهش و تمنا یکبار آن هم با اکراه حاضر می‌شوند تا فرم‌های مربوطه را امضا کنند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل یادآور شد: این نحوه برخورد مهندسان ناظر و سایر مجموعه‌های مهندسی فعال در ساخت و ساز یک عیب و نقص به شمار می‌رود که امیدواریم نظام مهندسی بتواند در این زمینه اقدامی اساسی انجام داده و آنها را وادار کند تا نظارت‌های خود را دقیق و شفاف انجام دهند.

شاکر گفت: در گذشته مرسوم بوده است که مهندسان در کنار مالک ساختمان تعهد ثبتی می‌دادند تا هرگونه کوتاهی و قصور از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار گیرد که در سال‌های اخیر تعهد مهندسان ملغی شده که بهتر است این تعهد دادن برای اطمینان بخشی به ساخت و سازهای مناسب برقرار شود.

این مسئول تاکید کرد: اگر مهندسی در دفاتر رسمی تعهدی بدهد قطعاً جنبه روانی آن نیز بر روی مالک در اطمینان‌بخشی بیشتر مشهود خواهد بود که حذف این رویه در سال‌های اخیر که هزینه آن از جیب مالکان پرداخت می‌شد دغدغه‌ها و مشکلاتی را به وجود آورده که گاه مهندسان ناظر در این باب جوابگو و پاسخگو نیستند.

ایجاد تفاهم نامه مشترک نظام مهندسی و شهرداری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای استان نیز در این جلسه بیان داشت:‌ بهتر است تفاهم نامه‌ای بین نظام مهندسی و شورای شهر و شهرداری به امضا برسد تا بر اساس آن با تشکیل جلسات مستمر کارشناسی ضعف‌ها و نقص‌های حوزه ساخت و ساز برطرف شود.

جواد قرآن‌نویس خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه شهرداری و نظام مهندسی متعهد می‌شوند به وظایف و کارهایی که عهده‌دار هستند به خوبی بپردازند و هرگونه قصور و کوتاهی نیز مشخص و محرز خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه در ساخت و سازها شاهد حضور و دقت نظر مهندسان در طراحی و نظارت‌های مستمر هستیم، گفت:‌ درخواستی که داریم این است که برای اقشار کم در‌آمد جامعه نظام مهندسی در طراحی‌ها و نظارت‌‌ها تخفیف ارائه دهد تا برخی از موانع و مشکلات برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه عزیزه تراز یکی دیگر از اعضای شورای شهر اردبیل نیز نتیجه کار سیستماتیک را مثبت و امیدوار‌کننده توصیف کرد و ابراز داشت: نظام مهندسی نیز باید در چرخه سیستماتیک خود به وظایف ذاتی که امر نظارت بر ساخت و ساز‌هاست به شایستگی عمل کند.

انتهای پیام/ 62001/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول