اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی:

نیمی از ساختمان‌های استان نیازمند مقاوم‌سازی در برابر زلزله هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: بیش از نیمی از ساختمان‌های عمومی و خصوصی استان نیازمند مقاوم‌سازی در برابر زلزله هستند.

نیمی از ساختمان‌های استان نیازمند مقاوم‌سازی در برابر زلزله هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسین نظیفی پیش از ظهر امروز در مانور آزمایشی ایمنی و زلزله که همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه نمونه کوثر اراک برگزار شد، اظهار داشت: مقاوم‌سازی  و صنعتی‌سازی ساختمان‌ها موجب کاهش خسارت زلزله و سایر بلایای طبیعی می‌شود که می‌طلبد در هنگام ساخت و ساز به این مقوله مهم توجه کافی شود.

وی تصریح کرد: صنعتی‌سازی در ساخت و ساز‌ها متاسفانه آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرد، این در حالی است که صنعتی‌سازی موجب افزایش عمر ساختمان شده و خسارت‌های ناشی از زلزله و سایر بلایای طبیعی را کاهش می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی بر لزوم  تدوین یک برنامه اصولی برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها تاکید کرد و خواستار توجه مردم و مسئولان به مقاوم‌سازی بناها شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: داشتن آگاهی و آمادگی در برابر حوادث و بلایای طبیعی نقش بسیار مناسبی در کاهش اثرات بلایای طبیعی دارد.

سیف‌الله کریم‌زاده اظهار داشت: دانش‌آموزان می‌توانند به خوبی آموزش‌‌های لازم را در این زمینه کسب کرده و این آموزش‌ها را به خانواده‌های خود انتقال دهند.

وی هدف از برگزاری این مانور را فرهنگسازی و ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان در مقابله با زلزله احتمالی عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری این مانور نقش بسیار مناسبی در افزایش آگاهی دانش‌آموزان دارد و دانش آموزان باید بکوشند آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا گرفته و به دیگران آموزش دهند.

در این عملیات که با هدف آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع دانش آموزان در برابر زلزله، ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان درباره زلزله برگزار شد، دانش آموزان پس از به صدا درآمدن آژیر خطر زلزله، به شکل صحیح در کلاس‌ها پناه‌گیری کرده و مصدومان فرضی را به مراکز درمانی منتقل کردند.

انتهای پیام/87001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول