اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد:

ساخت‌وسازهای اخیر مشهد با معماری اسلامی سازگار نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد رواج معماری غربی را موجب رشد بی‌هویتی پایتخت معنوی ایران دانست و گفت: ساخت‌وسازهای اخیر مشهد با معماری اسلامی سازگار نیست.

ساخت‌وسازهای اخیر مشهد با معماری اسلامی سازگار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، جواد داودآبادی اظهار کرد: از آنجا که شاخصه اصلی شهر مشهد در بحث هویت، زیارت است، رواج معماری‌های نامتعارف نمی‌تواند چهره مقبولی برای پایتخت معنوی ایران ایجاد کند.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای در همین رابطه در سازمان زمین و مسکن شهری مشهد وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون آئین‌نامه‌ها و ضوابط مختلفی در زمینه نماهای ساختمانی توسط کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر به‌ تصویب رسیده که بر اساس آن برای خیابان‌های منتهی به حرم مطهر معماری ویژه‌ای تعریف شده است.

داودآبادی با تاکید بر اینکه سازمان زمین و مسکن شهری باید به ‌عنوان یکی از متولیان اصلی نظارت بر نماها و معماری شهری به این موضوع رسیدگی کند،خاطرنشان کرد: به‌کارگیری این نوع معماری سبب بی‌هویتی شهر مشهد می‌شود و برخی از ساخت‌وسازهای اخیر نیز با روح معماری اسلامی سازگار نیست.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به حفاری‌های متعدد شهری در برخی از نقاط شهر اشاره کرد و افزود:از آنجا که این‌گونه کارها سبب صرف هزینه‌های میلیاردی در شهر می‌شود؛ به‌همین دلیل باید در برنامه‌ریزی برای آن دقت کرد.

وی ادامه داد: به‌ جای استفاده از گل‌های فصلی می‌توان از برخی گل‌های بادوام یعنی گل‌های رز استفاده کرد تا هزینه‌های ناشی از این امر کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/70003 /ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول