اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

انبوه‌سازان برای ساخت‌وساز در سکونت‌گاه‌های غیررسمی تشویق شوند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی خراسان‌رضوی نیازمند اهتمام دستگاه‌های اجرایی و ارائه سیاست‌های تشویقی به انبوه‌سازان است.

انبوه‌سازان برای ساخت‌وساز در سکونت‌گاه‌های غیررسمی تشویق شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر عصر امروز در جلسه ستاد توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی خراسان‌رضوی با بیان اینکه گسترش کالبدی شهرها و افزایش نقاط شهری امری اجتناب‌ناپذیر است اظهار داشت: افزایش مهاجرت و اسکان غیررسمی در حاشیه شهرها از جمله تبعات این توسعه محسوب می‌شود.

وی افزود: رشد سریع و گسست کالبدی کلان‌شهرها سبب شکل‌گیری حاشیه‌نشینی و انجام ساخت‌وسازهای خارج از ضوابط شهری در این مناطق شده است.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: این امر ایجاد بناهایی ناپایدار، نابسامان و غیرمتعارف در داخل و حاشیه محدوده‌های شهری را به دنبال داشته است.

فروزان‌مهر تصریح کرد: برای ساماندهی این مسئله باید در سیاست‌های کلی، بخشی از فعالیت‌ها به مبدا مهاجرت یعنی روستا معطوف شود؛ به ‌همین منظور راهبردهایی مانند برنامه‌ریزی و خدمت‌رسانی در راستای نگه‌داشت جمعیت و افزایش ماندگاری افراد در روستاها تعیین‌کننده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به توسعه مناطق روستایی افزود: اگر در گذشته به قدر کافی به روستاها توجه می‌شد و استان براساس سند آمایش سرزمین به‌طور متوازن رشد می‌کرد؛ امروز شاهد مهاجرت تعداد کمتری از روستائیان به حاشیه شهرهای بزرگ بودیم.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از اقدامات نیز باید معطوف به مقصد مهاجرت یعنی شهرها شود و به همین منظور راهبردهایی مانند برنامه‌ریزی در راستای تقویت نقش و وظیفه نهاد مدیریت و نظارت محلی در فرآیند ساماندهی و توانمندسازی اسکان غیررسمی و بهسازی شهری این سکونتگاه‌ها، تسریع در تهیه طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و اجرای سند آمایش سرزمین تعیین‌کننده است.

فروزان‌مهر حمایت از تامین مسکن برای قشرهای کم‌در‌آمد شهری، جلب مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش‌های مردمی در بهسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، رفع معضلات قانونی و حل اختلافات حقوقی ناشی از تصرفات عدوانی را از دیگر راهبردها در این راستا عنوان کرد.

استاندار خراسان‌ رضوی افزود: باید انبوه‌سازان را برای ساخت و ساز در این مناطق تشویق کرد و با اجرای طرح‌های اولویت‌دار نسبت به ساماندهی امور زیربنایی و تاسیساتی در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی برنامه‌ریزی کرد.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر و دهک‌های پائین درآمدی ساکن سکونت‌گاه‌های یاد شده توسط دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد را ضروری دانست.

انتهای پیام/70019/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول